فرودگاه دبی غرق در آب شد + عکس

منابع خبری اعلام کردند در پی بارندگی شدید و پرحجمِ عصر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی، فرودگاه دبی غرق در آب شد و در پی آن بسیاری از پروازها لغو شده یا به تعویق افتاد.

 منابع محلی می‌گویند بسیاری از مناطق دبی پس از طوفان و بارندگی فوق‌العاده شدید در عرض چند دقیقه دچار سیل و آبگرفتگی شده است.

یک سخنگوی فرودگاه بین‌المللی دبی گفت به دلیل طوفان شدید به مدت ۲۵ دقیقه فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شد و در مجموع ۲۱ پرواز خروجی و ۲۴ پرواز ورودی لغو شد و همچنین سه پرواز به سایر فرودگاه های همسایه تغییر مسیر داد.

فرودگاه دبی را آب بُرد+فیلم

به گزارش روزنامه متروی انگلیس، سخنگوی فرودگاه بین‌المللی دبی افزود: در حال حاضر وضعیت به حالت عادی بازگشته و پروازها از سر گرفته می‌شود.

مقامات پلیس محلی گفته‌اند مردم این نواحی از قبل، هشدار پیش‌بینی تغییر شرایط آب و هوایی را دریافت کرده بودند و پلیس دبی روز گذشته یک هشدار ایمنی صادر کرد و از مردم خواست از حضور در سواحل و همچنین دره هایی که ممکن است در مسیر سیل باشند، اجتناب کنند.

این هشدارها به دلیل شرایط جوی نامساعد از جمله بارندگی زیاد، وزش بادهای شدید، رعد و برق گاهی همراه با تگرگ و در نتیجه کاهش دید بوده است.

فرودگاه دبی را آب بُرد+فیلم

در شبکه های اجتماعی نیز امروز بعدازظهر تصاویری از آبگرفتگی و سیلاب در برخی جاده‌ها و خیابان‌های اصلی منتشر شده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
۰ seconds of ۱۶ secondsVolume ۹۰%
 
 
 
 
 

روزنامه هندوستان تایمز نیز نوشت، به دلیل جاری شدن سیل در جاده‌ها، مدارس در سراسر امارات تا حد زیادی تعطیل و کارمندان دورکار شدند.

این شرایط جوی در حالی در دبی و سایر مناطق امارات گزارش شده که از روز پیش در عمان نیز بسیاری از نواحی درگیر سیل شدید و کم‌سابقه بوده، خسارات گسترده برجای گذاشته و حوادث مرتبط با آن نیز تاکنون چندین تلفات داشته است.

مقامات امدادی هنوز در بسیاری از مناطق عمان در حال کمک‌رسانی و نیز جست‌وجوی قربانیان احتمالی بیشتر هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.