آیا آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثرند؟

دن مرنشتاین، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.»

هلث دی نیوز گزارش داد، مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آنها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این داروها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر داروها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آنها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.