آغاز دور دوم انتخابات مجلس با دستور وزیر کشور

پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در ۱۱ اسفند سال گذشته و راه‌یابی ۲۴۵ کاندیدا به مجلس، امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

خبر مرتبط
انتشار اطلاعیه مهم درباره دور دوم انتخابات/چه افردای واجد شرایط رای دادن هستند؟

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۳ مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، را منتشر کرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود دارد که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است.

در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ۱۴ کاندیدا وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر بعدی نیز به مرحله دوم راه یافتند تا تکلیف ۱۶ کرسی باقیمانده، مشخص شود.

خبر مرتبط
اعلام آمادگی کامل مخابرات برای دور دوم انتخابات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز وزارت کشور و شورای نگهبان مانند فیبرنوری و ظرفیت‌های ارتباطی مد نظر، در تمامی نقاط تعریف‌شده از سوی وزارت کشور با در نظر گرفتن لینک‌های پشتیبان برای هر یک از مسیرهای مطمئن و پایدار، تأمین شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده شده است.

در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.