افزایش کرایه اسنپ در یک ماه اخیر

به نظر می‌رسد اسنپ و تپسی برای راضی نگه‌داشتن رانندگان خود کرایه‌ها را کمی افزایش داده‌اند. اتفاقی که فشار مضاعفی مخصوصا در روزهای پایانی سال روی دوش مسافر می‌گذارد.

واکنش برخی کاربران به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در توییتر: «از دیروز با شروع باران نرخ کرایه اسنپ و تپسی به طور فزاینده بالا رفته. اما جالب اینجاست که هیچ‌کس سفر قبول نمی‌کنه!  یا الحمدلله خیلی وضع ملت خوب شده، یا خیلی طمع‌کار شدیم.» «اسنپ ترافیک رو هم روی کرایه حساب می‌کنه. مسیری که ترافیک داره کرایه‌ش خیلی بیشتر از وقتای معمولیه. ضمنا همین الانشم تا آپشن «عجله دارم»را  نزنی کسی قبول نمی‌کنه. به‌نظرم بیشتر بدعادتشون نکنیم.» «ساعت چهار نوبت دکتر داشتم، خیلی واجب بود. از ساعت ۳ تا ۳:۴۰ دقیقه درخواست اسنپ دادم. جدیدا کرایه‌ای که من این مسیر رو همیشه با ۴۰ یا ۵۰ تومن می‌رفتم شد ۹۵ تومن! با این وجود باز راننده‌ای قبول نکرد. مجبور شدم نوبتم رو لغو کنم و یک هفته دیگه بهم نوبت داد.» «من که جدیدا برای یه مسیر یه ربع یا ۲۰ دقیقه‌ای ۸۰ -۹۰ تومن پول اسنپ می‌دم. واقعا نمی‌فهمم وقتی می‌گید کرایه‌های اسنپ کم و ناعادلانه است از چی حرف می‌زنید؟» از طرفی رانندگان بیشتر به خدمات اسنپ مانند دریافت کمیسیون زیاد، ارائه ندادن خدمات مختلف برای تعمیر یا نوسازی خودرو  اعتراض دارند. براساس گزارش تاکسی‌های اینترنتی، نرخ کرایه‌ها در سیستم و باتوجه به شرایط تعیین می‌شود. به نظر می‌رسد نرخ کرایه اسنپ و تپسی نیز متناسب با ترافیک سنگین این روزها در شهرهای بزرگ افزایش یافته است.

تاکسی‌های خطی به اسنپ روی آورده‌اند

تاکسی‌های خطی به عنوان یکی از پایه‌های حمل‌ونقل عمومی، همواره مورد استقبال و استفاده اغلب شهروندان قرار می‌گیرند. اما به تازگی برخی از مسافران ادعا کرده‌اند که تعداد تاکسی‌های خطی در پایانه‌های شهرها به خصوص تهران، به دلیل گرایش به اسنپ و تپسی کاهش یافته است. «‌ساعت ۱۹:۰۷ اومدم میدان کاج که برم آزادی. تاکسی‌های خط که نیستند رفتند سر اسنپ. تازه یکی دو تا تاکسی هم که هست میگن به‌جای سه نفر چهارنفر سوار می‌کنیم و تازه کرایه هم نه ۱۱ هزار تومان نفری ۲۰ هزار تومان. این یعنی مدیریت ضعیف شهرداری تهران در حمل و نقل عمومی…» «بارون که میاد همه‌چی خیلی خوبه … . تا وقتی که قرار باشه بری تو خیابون! ترافیک و تاکسی‌های خطی که پیچیدند به بازی. قیمت نجومی تاکسی‌های اینترنتی یه جوری محکم می‌کوبه تو صورتت تا یادت بیاد داری تو تهران زندگی می‌کنی!» رانندگان معتقدند فعالیت در تاکسی‌های خطی با نرخ کرایه‌های پایین در این شرایط اقتصادی کشور و استهلاک بالای خودرو در شهر تهران برای آنها به صرفه نیست. به همین دلیل آنها فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را ترجیح می‌دهند. مسوولان مدیریت و نظارت بر عملکرد تاکسی‌های تهران می‌گویند معمولا در روزهای آخر سال نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها صورت می‌گیرد تا تخلفی مانند افزایش کرایه‌ها صورت نگیرد. همچنین، کمبود تاکسی به دلیل ترافیک ایام پایان سال است.