در حالی که اتومبیل‌‌‌های خودران شخصی هنوز نتوانسته‌‌‌اند جا بیفتند و همه‌گیر شوند، شرکت اینراید احتمال موفقیت کامیون‌‌‌های خودران را بالا می‌‌‌داند، چون مسیرهایی که کامیون‌‌‌ها در جاده طی می‌کنند مشخص است؛ برخلاف رانندگان اتومبیل که اغلب خواهان آزادی در انتخاب و تغییر مسیر هستند. همچنین تکنولوژی خودران برای مسیرهای ویژه و قابل پیش‌بینی، پیچیدگی کمتری دارد. لینئا کورنهد فالک، بنیان‌گذار اینراید، می‌‌‌گوید: «با این وسیله نمی‌‌‌خواهید مسیرتان را بدون برنامه‌‌‌ریزی تغییر دهید. نمی‌‌‌خواهید ناگهان جای دیگری غیر از آنچه انتظار می‌‌‌رفت، باشید. کامیون‌‌‌ها به پیش‌بینی‌‌‌پذیری نیاز دارند و مساله دیگر اطمینان از به‌‌‌موقع رسیدن آنهاست.» کامیون‌‌‌های اینراید تاکنون در جاده‌‌‌های سوئد و آمریکا سفر کرده‌‌‌اند. به گفته خانم فالک، «پاییز امسال، ما اولین شرکتی بودیم که توانستیم مجوز حرکت در جاده‌‌‌های عمومی آمریکا را بگیریم و البته این مرحله بسیار بزرگی برای ما بود. من فکر می‌‌‌کنم کل این صنعت، می‌تواند به یک امنیت کافی برسد و به جاده‌‌‌های عمومی راه پیدا کند.

این تکنولوژی به حضور انسان نیاز ندارد. اما ما معتقدیم حتی وقتی شروع به معرفی تکنولوژی خودران می‌‌‌کنیم، همچنان نیاز به حضور یک انسان در این حلقه داریم. بنابراین، همچنان اپراتورها و ناظرهای ریموت برای رصد کردن کار کامیون‌‌‌ها داریم و با اینکه آنها به طور مستقیم رانندگی نمی‌‌‌کنند، اما آنجا هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز همان‌طور که باید، پیش می‌رود.» هر اپراتور می‌تواند چند کامیون را تحت نظارت داشته باشد و در واقع رانندگی کامیون، تبدیل به یک کار دفتری شده است و به این ترتیب از فشار کمبود راننده در جهان کاسته می‌شود.

فالک می‌‌‌گوید: «این می‌تواند فرصتی برای راننده‌‌‌های کامیون باشد که در حوزه دیگری کار کنند و به خانه‌‌‌های خودشان نزدیک‌‌‌تر باشند. این یک مدل کاملا جدید کار است که مزیت‌‌‌های خیلی زیادی دارد. وقتی نظرسنجی انجام می‌‌‌دادیم، همین نتیجه را گرفتیم که تعداد خیلی زیادی از افراد، اپراتور کامیون بودن را جذاب‌‌‌تر از رانندگی خود کامیون می‌‌‌دانند. به خاطر همین، خیلی برای ادامه کار هیجان داریم و می‌‌‌خواهیم آن را در مقیاس بزرگ‌تر پیاده کنیم.» شرکت اینراید حالا به یک تک‌شاخ تبدیل شده و قصد دارد به آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ توسعه پیدا کند.