گارانتی 10ساله مسکن در شیراز

 مدیر عامل   شرکت«گروه سرمایه گذاری و ساختمانی آفتاب» در همین خصوص به «دنیای اقتصاد» گفت: قطعا با پشتوانه ساخت‌و‌ساز موفق در شهر محل سکونت، زمینه ورود به ساختمان سازی شهرهای اطراف نیز برای شرکت‌های فعال صنعت ساختمان فراهم می‌شود و در ادامه این روند به استان‌ها و کشورهای دیگر تسری پیدا می‌کند؛ شرکت گروه سرمایه‌گذاری و ساختمانی آفتاب نیز بر همین اساس پروژه‌های با کیفیتی را در شیراز اجرا کرده و برنامه این است که با ایجاد زیرساخت‌‌‌های مناسب و تشکیلات منظم، به بازار سایر شهرهای ایران و کشورهای همسایه نیز ورود کنیم.

راه برندسازی در صنت ساختمان

محمد دبیری ضمن اشاره به این مطلب، افزود: همواره دغدغه ما این بوده که با ساخت انبوه، استاندارد و اقتصادی، قیمت تمام شده را برای متقاضی کاهش دهیم؛ به طور نمونه یکی از تدابیر ما این بوده که از طریق انتخاب زمین‌های دارای تراکم بالای ساخت و در نتیجه احداث واحدهای بیشتر، هزینه‌های زمین بین تعداد مالکان بیشتری تقسیم شود و به همین دلیل طیفی از مشتریان ما حتی بعد از خرید آپارتمان، واحدها را با قیمت‌های بالاتری به سایر مشتریان واگذار‌می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار«نفع برای همه» در کنار«تمامیت و صداقت» از مهم‌ترین اصول اولیه فعالیت شرکت و پروژه‌های ما به شمار می‌رود، اظهار کرد: نگاه برد - برد تیم فروش ما باعث شده تا مشتریان به صداقت و عمل به وعده‌های ما اطمینان کنند و همواره حتی در رکود کنونی بازار، به دنبال تامین خواسته‌ها و نیاز خود از مجموعه شرکت ما باشند.

هزینه ساخت هر متر مربع مسکن

این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به هزینه‌های ساخت مسکن گفت: برآورد هزینه ساخت با توجه به نوع ساخت و ساز و تیپ پروژه‌های تعریف شده (اکونومی، مدرن یا لوکس) متفاوت است اما هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان اقتصادی با کیفیت مطلوب، ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است که البته با توجه به هزینه‌های زمین ارزش پروژه متفاوت خواهد بود؛ به طور نمونه گاهی بنا به موقعیت زمین، مجوز ساخت تنها ۲ طبقه روی همکف خواهد بود و در نقطه دیگر، این مجوز ساخت تا ۱۵ طبقه صادر می‌شود و به همین دلیل میزان تراکم ساخت، در قیمت تمام شده برای متقاضی بسیار تاثیرگذار است.

دبیری با اشاره به رکود ساخت و ساز و معاملات مسکن در شیراز افزود: شهر شیراز در کنار شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و مشهد، جزو ۵ شهر گران قیمت در بخش مسکن است. از طرفی با توجه به سطح متوسط درآمد اقشار جامعه، و عدم رشد متوازن میزان هزینه و درآمد، مسکن هم متاثر از این رشد نامتوازن،  به رغم همه نیازی که در جامعه وجود دارد، به شدت دچار رکود شده و عملا دهک‌های کم درآمد که از قضا بیش از سایر دهک‌ها نیازمند مسکن هستند، به سختی توانایی خرید مسکن را دارند؛ به طور طبیعی در شیراز هم مانند سایر کلان‌شهر‌ها، به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، دچار رکود بازار مسکن هستیم.

IMG_6068 copy

خلق جاذبه در شرایط رکود

چرا در شرایطی که قدرت خرید مسکن از سوی خانوارها تا این حد کاهش یافته این تعداد پروژه ساختمانی تعریف شده است؟ مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری و ساختمانی آفتاب در پاسخ به این سوال گفت: اصولا در برنامه‌ریزی استراتژیک ما متوقف نشدن یک اصل اساسی محسوب می‌شود و لازمه تحقق این هدف، مطالعه بازار و تدوین ساز و کارهای مناسب به منظور خلق موقعیت برای همه اقشار است و ما حتی برای شخصی که یک یا چند خانه دارد، هم برنامه تعریف کرده‌ایم که مشتری خانه‌های ما باشد و در سمت مقابل هم چنانچه کسی حتی توانایی خرید یک واحد تک خوابه متراژ کوچک را ندارد، جزو جامعه هدف ما قرار دارد؛ بنابراین در بازاری که به زمین و مسکن به چشم سرمایه نگریسته می‌شود، سعی کرده‌ایم برای اشخاص، جاذبه ایجاد کرده و آنها را با پیشنهادهای منطقی و مطالعه شده به سمت سرمایه‌گذاری در مجموعه خود جذب کنیم تا در وضعیت نابه‌سامان بتوانیم به حیات‌مان ادامه دهیم. وی ادامه داد: حسن اعتمادی که بابت سالیان متمادی حضور در این عرصه بین متقاضیان و شرکت ما به وجود آمده، پر رنگ‌ترین نقش را در موفقیت ما داشته و برای محکم‌تر کردن این اعتماد، ساختمان‌هایی که می‌سازیم را تا 10 سال گارانتی می‌کنیم تا به این صورت اولا خیال کسی که با هزاران مشقت تمام سرمایه خود را در اختیار ما قرارداده راحت باشد که وقتی در واحد خود ساکن شود، تا 10 سال دست به گریبان مشکلات پس از ساخت نخواهد بود و دوم اینکه سرمایه‌گذاران دیگر نیز با خیالی آسوده به مجموعه ما اطمینان کرده و سرمایه خود را به ما می سپارند.

مدل‌های پیش‌فروش آفتاب

دبیری در ادامه به مدل های پیش فروش مسکن توسط گروه آفتاب اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر سه مدل پیش‌فروش و سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های ما مطرح است که دو مدل یعنی پیش‌خرید کامل واحد به صورت نقدی  و سرمایه‌گذاری به صورت متری که با حداقل سرمایه امکان‌پذیر است، تخفیف قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود و در روش سوم هم پیش‌خرید واحد به صورت اقساطی انجام می شود؛ نکته قابل توجه برای علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در مسکن، روش سرمایه گذاری متری است؛ در این مدل افراد به مرور زمان می‌توانند به متراژ خود اضافه کرده تا در نهایت صاحب‌خانه شوند یا مانند دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری از سود حاصله بهره ببرند.

وی به پروژه‌های دارای شرایط پیش فروش گروه سرمایه‌گذاری و ساختمانی آفتاب اشاره کرد و افزود: دو پروژه جدید گروه آفتاب با نام‌های «ویو» و «زی لانژ» در حال حاضر دارای شرایط پیش فروش هستند. پروژه برج «ویو» واقع در کوی وحدت فرهنگ شهر با چشم‌انداز بی‌نظیر کوه «دراک»، یک برج دوازده طبقه با واحدهای 110 الی 150متر است. همچنین واحدهای پروژه «زی لانژ» واقع در بلوار صنایع منطقه 10 شیراز در هشت طبقه با واحدهای 100 الی 180 متر قابل پیش فروش است.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری و ساختمانی آفتاب در پایان با اشاره به پروژه‌های گروه آفتاب اظهار کرد: پروژه‌های گروه در دو بخش ساخت‌و‌سازهای انبوه و استاندارد و ساختمان‌سازی لوکس  و معمارانه، تعریف می‌شوند. در حال حاضر 54 پروژه اتمام یافته و 10 پروژه در حال انجام داریم که در مناطق 10، 9، 6، 4، 1 شیراز این ساخت و سازها در حال انجام است. نکته حائز اهمیت اینکه در تمامی پروژه‌های خود سعی کرده‌ایم مفاهیم معماری، زیست‌محیطی و اجتماعی را به نحوی دخیل کنیم.