بازیافت باتری‌‌‌های خانگی با یک راه‌حل نوآورانه

بتر باتری برای به چالش کشیدن وضعیت موجود تاسیس شد. گرگ بل، بنیان‌گذار این شرکت می‌‌‌گوید: «از اینکه می‌توانیم کمک کنیم دنیا سبزتر شود، هیجان‌‌‌زده‌‌‌ایم. مصرف‌کننده‌‌‌ها با اقدامات کوچک بسیاری می‌توانند رد پای کربن خود را به حداقل برسانند. استفاده از یک باتری کربن خنثی، یکی از این اقدامات مثبت است.» باتری‌‌‌های تولیدی بتر باتری، در بسته‌‌‌بندی‌‌‌های ویژه‌‌‌ای عرضه می‌‌‌شوند. این باتری‌‌‌ها با رنگ خاصی طراحی شده‌‌‌اند: قطب مثبت آن سفید و قطب منفی آن آبی است.

داخل جعبه، باتری‌‌‌ها ردیفی و از طرف سفیدشان چیده شده‌‌‌اند. وقتی هر باتری بعد از استفاده تمام می‌شود، مصرف‌کننده می‌تواند آن را برعکس و از طرف آبی‌رنگش دوباره در جعبه بگذارد. بنابراین فرد به راحتی می‌‌‌فهمد کدام باتری‌‌‌ها استفاده شده و کدام جدید است. وقتی جعبه به طور کامل با باتری‌‌‌های استفاده شده پر شد، با استفاده از یک برچسب پستی مخصوص رایگان، می‌توانند آن را به شرکت بتر باتری باز‌‌‌گردانند و شرکت باتری‌‌‌های استفاده شده را به یک مرکز بازیافت می‌‌‌فرستد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ جمعیت زمین به ۹ میلیارد نفر برسد که ۳ میلیارد نفر آن، مصرف‌کنندگان طبقه متوسط هستند. فقط آمریکایی‌‌‌ها که بیش از ۳۲۰ میلیون نفر هستند، سالانه ۳ میلیارد باتری خشک را که برای مصارف معمولی مثل چراغ قوه، کنترل، اسباب‌‌‌بازی کودکان و... استفاده می‌شود، دور می‌‌‌اندازند. با اینکه باتری‌های خشک خانگی قابل بازیافت هستند، بیشترشان دور ریخته می‌‌‌شوند و مواد شیمیایی سمی را وارد خاک می‌کنند که به اکوسیستم‌ها آسیب می‌‌‌زنند و حتی وارد زنجیره غذایی انسان می‌‌‌شوند.