در حال حاضر بسیاری از مشتریان به جای خرید نقدی تمایل به خرید اعتباری محصولات دارند. علاوه‌‌‌براین یکی از چالش‌‌‌های دیگری که تمام صنایع با آن روبه‌‌‌رو هستند، کمبود نیروی انسانی است که این واحد تولیدی نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ در صورتی که این صنعت به تخصص بسیار بالایی نیاز ندارد و افراد با گذراندن یک دوره آموزشی می‌توانند مشغول به فعالیت شوند. متاسفانه در حال حاضر افراد جوان تمایلی به فعالیت در واحد‌‌‌های صنعتی ندارند به طوری که نه نیروی متخصص و نه نیروی کار معمولی برای فعالیت، به این کارگاه مراجعه نمی‌‌‌کنند.

در این میان نباید فراموش شود جای خالی ماشین‌‌‌آلات باکیفیت در این صنعت احساس می‌شود. اگرچه بخشی از ماشین‌‌‌آلات تراشکاری مانند دستگاه‌‌‌های «CNC» در داخل بومی‌‌‌سازی شده‌‌‌اند، اما باید اذعان کرد که کیفیت و بهره‌‌‌وری ماشین‌‌‌آلات ایرانی به پای ماشین‌‌‌آلات اروپایی نمی‌‌‌رسد. به همین دلیل برخی تولیدکنندگان برای به‌‌‌روزرسانی خط تولید به دنبال واردات ماشین‌‌‌آلات خارجی هستند اما با توجه به شرایط دشوار واردات و نوسان شدید نرخ ارز، این امر امکان‌‌‌پذیر نیست. متاسفانه حتی قیمت ماشین‌‌‌آلات دست دوم خارجی هم بسیار بالاست؛ به عنوان مثال قیمت یک دستگاه‌‌‌ دست دوم «CNC» وارداتی، سه میلیارد تومان است. در حال حاضر کشور‌‌‌های اروپایی و کشور‌‌‌های چین و تایوان در زمینه تولید ماشین‌‌‌آلات تراشکاری باقدرت عمل ‌‌‌کرده‌‌‌اند، اما باید گفت که کیفیت ماشین‌‌‌آلات اروپایی بسیار بالاتر است. در اینجا باید به نکته مهمی اشاره کنم که بعد از ماشین‌‌‌آلات، ابزار‌‌‌های تراش بسیار مهم بوده و تاثیر بسزایی در کیفیت محصول دارند اما متاسفانه اکنون بازار از محصولات چینی بی‌‌‌کیفیت اشباع شده است؛ به عنوان مثال اگر یک مته اروپایی امکان تراشکاری ۱۰‌هزار قطعه را داشته باشد، مته‌‌‌های چینی شاید امکان تراشکاری۲‌هزار قطعه را هم نداشته باشند و کیفیت باربرداری آنها بسیار پایین است.

در این میان محدودیت‌های انرژی، یکی از موانع اصلی صنعتگران برای ادامه مسیر تولید و توسعه فعالیت‌‌‌هاست. به طوری که ما در این کارگاه برای انجام خدمات سفارش‌های مشتریان، به انرژی ‌برق وابسته هستیم، اما در هفته یک روز برق کارگاه به طور کامل قطع می‌شود؛ البته هفته گذشته برق مجموعه به مدت دو روز قطع شد. محدودیت‌های انرژی تنها باعث کند شدن روند تولید، عقب ماندن از برنامه‌‌‌ زمان‌بندی و افزایش هزینه‌‌‌های واحد‌‌‌های صنعتی می‌شود.