توانمندسازی واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در HSE

رئیس اداره فناوری و نوآوری سازمان صمت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: ایجاد کار ایمن، بهینه‌‌‌سازی سلامت کارکنان، کاهش استرس و حفظ محیط‌‌‌زیست امروز یکی از مهم‌ترین مقوله‌‌‌هایی است که در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست مورد توجه قرار می‌گیرد.

علی شریفی‌‌‌راد ادامه داد: بر اساس نیازسنجی‌‌‌هایی که از واحدهای تولید به عمل آمد به این نتیجه رسیدیم که این مقوله باید سرلوحه مسائل آموزشی در سازمان صمت آذربایجان شرقی قرار گیرد که در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در ذیل آن مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سلامت و نیز دفتر همکاری‌‌‌های فناورانه و نوآورانه اداره کل صمت استان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اداره فناوری و نوآوری و اداره HSE سازمان صمت آذربایجان شرقی و همچنین اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی این کارگاه را برگزار کردیم و امیدواریم دستاوردهای مثبتی داشته باشد.

وی منابع انسانی را یکی از بازیگران اصلی در زیست‌بوم قلمداد کرد و گفت: اهمیت منابع انسانی ایجاب می‌کند تا این منابع ارزشمند از نظر ایمنی، بهداشت، کاهش استرس و... مورد توجه قرار گیرد. این کارگاه آموزشی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز تدریس خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی واحدهای صنعتی گفت: در این دوره آخرین موارد قانونی در خصوص فعالیت‌‌‌های زیست‌‌‌محیطی و آلودگی‌‌‌های آب‌‌‌ و خاک به واحدهای صنعتی آموزش داده خواهد شد. طاهری از استقبال واحدهای صنعتی بزرگ از برگزاری این دوره خبر داد و افزود: حضور این واحدهای صنعتی در دوره HSE می‌تواند تاثیر مثبتی بر رعایت الزامات زیست‌‌‌محیطی در استان داشته باشد.  وی موفقیت در مسائل زیست‌‌‌محیطی را نیازمند همکاری جمعی دانست و گفت: مدیران HSE واحدهای صنعتی باید تلاش کنند تا آلودگی را در واحدهای خود به حداقل برسانند.