وی افزود: سازمان بوستان‌‌‌ها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط‌زیست و درختان در برابر آفات و بیماری‌‌‌های موجود، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماری‌ها (IPM) کرده که رویکرد گسترده‌‌‌ای است با این تعریف؛ در نظر گرفتن دقیق تمام تکنیک‌‌‌های موجود کنترل آفات و به کارگیری روش‌های مناسب با یکدیگر که مانع از توسعه جمعیت آفات می‌شود و آفت‌کش‌‌‌ها و سایر مداخلات را در سطوحی نگه می‌دارد که توجیه اقتصادی داشته باشد و مخاطرات محیط‌زیستی را کاهش داده یا به حداقل برساند. مبارزه تلفیقی بر رشد یک محصول سالم با کمترین اختلال ممکن در اکوسیستم‌های کشاورزی تاکید دارد و مکانیزم‌‌‌های طبیعی کنترل آفات را تشویق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در راستای پیشگیری و کنترل آفات به‌ویژه آفات چوب‌خوار و پوست‌خوار (مثلا روی پایه‌‌‌های نارون و کاج) و آفات خاک‌زی (انواع کنه) اجرای عملیات باندینگ درختان است، ادامه داد: تنه درختان به علت داشتن شیارها و برجستگی‌‌‌ها و ترک‌‌‌ها محل خوبی برای زمستان‌‌‌گذرانی آفات و قارچ‌‌‌هاست. علاوه بر اینکه در برخی مکان‌‌‌ها خود شدت آفات نیز باعث ایجاد آسیب به تنه درختان و سوختگی آن می‌شود. ایجاد یک لایه محافظ بر روی تنه درختان، به صورت اصولی و علمی می‌تواند روش پیشگیرانه در راستای حفاظت از درخت باشد.

وی با بیان اینکه عملیات باندینگ معمولا در اواخر فصل زمستان و ابتدای بهار انجام می‌شود، اظهار کرد: مواد مورد استفاده در باندینگ مشتمل بر قارچ‌کش، آفت‌کش، چسب گیاهی بی‌ضرر برای درختان (مانند لاتکس) و مواد نگه‌دارنده (همانند پودر کائولن) است که باید غلظتش طوری باشد که فرچه به صورت روان حرکت کند (نه خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق) طوری که خلل و فرج تنه را بپوشاند.