روسیه می‌تواند سکوی پرتاب تولیدکنندگان بوشهر شود

یحیی داردان، تولیدکننده و صادرکننده برجسته جنوب کشور اظهار کرد: خرمای بسته‌بندی استان بوشهر دارای کیفیت مرغوبی است و صادرات به روسیه و استقبال روس‌ها از خرمای استان، گامی ‌در راستای موفقیت تولیدکنندگان است. وی افزود: حوزه اقتصادی استان بوشهر، باید مکاتبات بیشتری با سایر کشورها به ویژه در حوزه اوراسیا انجام دهد تا شاهد رونق کسب و کار باشیم. مجید بحرانی از فعالان بازار میگوی استان بوشهر نیز گفت: میگوی بوشهر دارای کیفیت بالای غذایی است و در صورت تبلیغات بهتر، بازار خود را پیدا می‌کند. وی افزود: روسیه با توجه به اینکه ارتباط زمینی و هوایی و دریایی با ایران دارد، کشور بسیار مناسبی برای تبادل کالاست و از مدیران ارشد استان بوشهر انتظار رایزنی برای تسهیل صادرات محصولات تولیدی را داریم.

کیوان الهی‌نسب از فعالان و تولیدکنندگان صیفی‌جات استان بوشهر اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در کشورهای هدف، موجب شناخت بیشتر این کشورها از محصولات کشورمان می‌شود. وی افزود: پیگیری اتاق بازرگانی برای برپایی نمایشگاه آبزیان و خرما در روسیه، اقدام ارزشمندی است که برای سایر محصولات نیز باید انجام شود. خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با همکاری مجمع نمایندگان استان و مدیران اجرایی استان، نشست‌ها و مذاکرات خوبی با حوزه اقتصادی روسیه داشته‌ایم و بحمدالله به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم. وی اضافه کرد: در آذر ماه سال جاری، نمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان بوشهر در روسیه برپا می‌شود که تولیدکنندگان باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند. رئیس اتاق بازرگانی بوشهر بیان کرد: از کشورهای مختلف برای حضور و مشارکت در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان باید استفاده بهینه را ببرند. گزدرازی ابراز کرد: علاوه بر خرما و ماهی و میگو، محصولات جالیزی و صیفی‌جات استان بوشهر نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

وی بیان کرد: بدون تردید افزایش کیفیت محصولات به ویژه در حوزه فرآوری و بسته‌بندی، تاثیر بسزایی در جذب بازار کشورهای خارجی دارد. علی باستین، معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در یک‌سال اخیر حجم و ارزش صادرات از استان بوشهر رشد محسوسی داشته و بخش زیادی از صادرات استان به روسیه صورت گرفته است. وی افزود: برپایی نمایشگاه آبزیان و خرما و سایر تولیدات غذایی استان در روسیه، قطعی شده و پاییز امسال این مهم محقق می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و رونق کسب و کار، نیازمند رایزنی بهتری هستیم که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید در کنار تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.باستین تصریح کرد: نمایشگاه روسیه یک فرصت منحصر به فرد برای حوزه تولید و بازرگانی استان است و با توجه به حضور چند کشور در این نمایشگاه، باید مذاکرات جدی و تاثیرگذار انجام شود. معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ میلیون دلار محصولات تولیدی استان بوشهر به روسیه صادر شد که میگوی پرورشی بیشترین سهم‌ را داشته است.