عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نهایی شدن طرح موانع تولید و سرمایه‌گذاری تا یکی دو ماه آینده در مجلس خبر داد. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با «مهر»، در خصوص طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی گفت: این طرح از ابتدای تشکیل مجلس هفتم از سوی نمایندگان مجلس به عنوان طرح پژوهشی به مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد شد.

وی افزود: شور اول این طرح تصویب شد و شور دوم در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و براساس اصل ۸۵ باید شور دوم در کمیسیون صنایع تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن علت تصویب شور دوم طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کمیسیون صنایع و معادن را طولانی شدن طرح به مدت دو سال دانست و تصریح کرد: در صورتی که این طرح باید هرچه زودتر به صورت قانون درآید و دیگر اینکه طبق اصل ۸۵ طرح‌هایی که تصویب می‌شود ابتدا به صورت آزمایشی است که این امر موجب آن می‌شود که اشکالات طرح مشخص و سپس تقاضای دائم داده شود.

به گفته وی، طرح موانع تولید و سرمایه‌گذاری که از روز گذشته در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفته است، تاکنون توسط دو سوم از اعضای کمیسیون به آن رای مثبت داده‌اند.

فولادگر با اشاره به دعوت از صاحبنظران برای ارائه نظرات خود در این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح تا یکی دو ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی گفت: اصلاح قانون تجمیع عوارض، حمایت از صادرات، اصلاح موادی از قانون تامین اجتماعی، کار، مباحث مربوط به گاز مصرفی واحدهای صنعتی و آلاینده‌های محیط زیست، استاندارد کالاها و جلوگیری از موازی کاری در تعیین استانداردها، تسهیل قانون بازسازی و نوسازی صنایع و مشکلات گمرکی از جمله عمده‌ترین محورهای این طرح است.