تعیین قیمت فرآورده‌های گوشتی کارخانه‌ها را به تعطیلی کشاند

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس گفت: تعیین قیمت فرآورده‌های گوشتی با نرخ سال ۸۳ موجب سوق دادن کارخانه‌ها به سمت تعطیلی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از ستاد خبری اولین همایش بررسی بازار فرآورده‌های گوشتی، افلاکی افزود: صنعت فرآورده‌های گوشتی صنعت تبدیلی است و باید به آن توجه جدی شود.

وی ادامه داد: ۹/۱‌درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال گذشته اختصاص به صنایع غذایی داشته است.

افلاکی با بیان اینکه صنایع غذایی در تولید ناخالص داخلی کشور در جایگاه خوبی قرار دارند گفت: دولت برای رشد و توسعه آن باید به این صنعت توجه جدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر و تحول قیمتی در صنعت گوشت معضل جدی برای فرآورده‌های گوشتی در پی دارد و با تغییر قیمت گوشت فرآورده‌های گوشتی نمی‌توانند تولیدات خود را در داخل به فروش رسانده و رقابت قیمتی برای صادرات را از دست می‌دهند.

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس به تورم دو رقمی در کشور اشاره و عنوان کرد: طرح تثبیت قیمت‌ها به ضرر تولید‌کننده است زیرا از ۲ سال گذشته که این طرح در حال اجرا است هزینه خدمات، دستمزد و مواد اولیه افزایش یافته و تولید‌کننده مجبور است که متضرر شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تثبیت قیمت‌ها تولید‌کنندگان مجبور شده‌اند با ظرفیت خالی ادامه فعالیت داده و قدرت رقابتی خود را برای صادرات از دست دهند.

افلاکی به وجود ۱۲۶ کارخانه تولیدی فرآورده‌های گوشتی اشاره و عنوان کرد: هرگونه تغییر و تحول در قیمت کنجاله، مرغ و گوشت صنعتی فرآورده‌های گوشتی را متاثر می‌کند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت مهرام طعام نیز گفت: این شرکت محصولات خود را در بیش از ۵۰تنوع تولید و به بازار عرضه می‌کند.

زارعی افزود: در حال حاضر در تمامی بخش‌های این شرکت برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و تا ۴۰۰ نفر جهت طرح توسعه پیش‌بینی شده که جذب این شرکت شوند. بخش بازرگانی این مجتمع در سال ۸۵ طی دو مرحله مقدار یک‌هزار تن گوشت از کشور برزیل جهت مصرف در تولید محصولات وارد کرده است.