با تکمیل ظرفیت کارخانه‌های ساخت کشتی در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۰ میلادی‌، کارخانه‌های کشتی‌سازی کوچک چین از این فرصت استفاده کرده و موفق به دریافت سفارش از مالکان اروپایی شدند. شرکت کشتی‌سازی «تایژو سانفو» چین اولین سفارش خود از مالکان اروپایی را ثبت کرد.

به گزارش سینا، مقامات این شرکت و یک شرکت کشتیرانی در لندن قراردادی برای ساخت دو فروند کشتی افراماکس با ظرفیت ۵۷‌هزار تن امضا کردند.

تاکنون نام مالک این کشتی‌ها فاش نشده اما زمان تحویل آنها اوایل سال ۲۰۰۹ میلادی اعلام شده است‌.

کشتی‌سازی «سانفو» در حال حاضر مشغول ساخت کشتی‌های فرآورده‌بر با ظرفیت ۱۶‌هزار و ۶۰۰ تن DWT برای شرکت کشتیرانی یونیکورین آفریقای جنوبی است‌. علاوه بر این ساخت دو فروند کشتی چند منظوره با ظرفیت ۱۲‌هزار و۵۰۰ تن DWT به سفارش یک مالک قبرسی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های این کارخانه است‌.

کشتی‌سازی «سانفو» پیش از این به عنوان یک شرکت کشتی‌سازی کوچک با توان ساخت کشتی‌های کوچکتر از ۱۷‌هزار DWT شناخته می‌شد، اما با توسعه تاسیسات کشتی‌سازی دو سرسره برای ساخت کشتی‌های ۸۰ و ۵۰‌هزار تنی در این کارخانه ساخته شده است‌.

در حال حاضر بازار ساخت کشتی‌های هندی ماکس در چین گرمتر از سایر بخش‌ها است، چرا که کارخانه‌های کشتی‌سازی کوچک توان ساخت این کشتی‌ها را ندارند و کشتی سازان بزرگ نیز تمایل دارند ظرفیت‌های خود را به ساخت کشتی‌های بزرگ و تخصصی با ارزش افزوده بیشتر اختصاص دهند.