بابک احمدی، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، در نشست خبری دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با بیان اینکه توافق کلان و حمایت برای اجرای سه‌زیرساخت صنعت دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد، در پاسخ به «دنیای‌اقتصاد» در مورد ضرورت حمایت از دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها و جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی و تدوین مدل‌‌‌های کسب‌وکار برای هوشمندسازی و دستیابی به شهر هوشمند بر هسمویی وزارتخانه‌‌‌ها و دستگاه‌‌‌های مختلف در ایجاد ابزارهای لازم هوشمندسازی شهر تاکید کرد. معاون وزیر صمت با بیان اینکه ایدرو متولی و مدعی هوشمندسازی شهر نیست و جذب سرمایه‌گذاری برای هوشمندسازی وظیفه این سازمان نیست، تاکید کرد: این سازمان تلاش دارد تامین ابزارهای لازم هوشمندسازی و صنعت شهر هوشمند را در اختیار سیستم مدیریت شهری قرار دهد.

احمدی با اشاره به سرعت تغییرات تکنولوژی و همسویی با انقلاب صنعتی چهارم تاکید کرد: مطمئنا ساختار بوروکراتیک و سنگین مدیریت دولتی نمی‌‌‌تواند متولی و مدیر توسعه تکنولوی در کشور باشد. از این‌رو نقش این سازمان، حمایت‌‌‌گری و هدایت‌‌‌گری است. معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در این رویکرد به دنبال درگیر کردن بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک و بزرگ هستیم، یکی از راهبردهای دنبال‌شده در قالب چنین رویدادهایی را تعمیق ارتباط شرکت‌ها و بنگاه‌‌‌های بزرگ با بنگاه‌‌‌های کوچک و دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ، بازارهای بزرگ برای دانش‌بنیان‌‌‌ها هستند، بر ضرورت نیازسنجی و ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و حمایت از این شرکت‌ها در تمام مراحل و تا زمان رسیدن به بلوغ و ورود به بازار تاکید کرد. معاون وزیر و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست خبری دومین رویداد ملی «صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» همچنین با اشاره به اینکه ماموریت ایدرو همواره پیشرو بودن در نوسازی صنایع است، اظهار کرد: این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌‌‌پذیری را پیگیری می‌کند.

  احمدی افزود: این سازمان متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری پیگیری می‌کند. به گفته او حوزه‌‌‌های محوری حمل‌ونقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها، صنعت آب و... از دیگر مواردی است که ایدرو به دنبال آن است. معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند در دوم آذرماه گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش، جریان‌سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌‌‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی است. احمدی ادامه‌‌‌داد: باید هدایت پژوهش‌‌‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری‌سازی از آنها حمایت کنیم. تحقق این راهبرد نیازمند هماهنگی و توافق با وزارت علوم و فناوری و معاونت علمی و دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است. 

رئیس هیات عامل ایدرو عنوان‌‌‌کرد: فضاهای صنعتی و زیرساخت‌‌‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده و برای رسیدن آنها به بلوغ، تجاری‌سازی می‌کنیم و امیدواریم این حمایت‌‌‌ها تبدیل به جریان‌‌‌سازی و ایده‌ها تبدیل به محصولات فناورانه شوند. او همچنین با بیان اینکه شهر هوشمند بدون مدیریت اطلاعات و تکنولوژی‌ها معنا ندارد، گفت: باید فرهنگ‌‌‌سازی در این عرصه ایجاد شود، همچنین یک موضوع جدی که باید روی آن کار شود هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های کشور است. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کردند. احمدی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای در همین زمینه با دانشگاه شهید بهشتی، افزود: باید از ظرفیت‌‌‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در هوشمندسازی شهر و صنایع مربوطه بهره برد.