به گزارش اتاق ایران‌آنلاین، انصاری با بیان اینکه در اقدامات توسعه‌‌‌ای وزارتخانه، یکی از مشکلات اصلی تامین برق است، بیان کرد: اجرای این پروژه‌‌‌ها به حدود ۲۰مگاوات برق نیاز دارد که در حال حاضر شبکه برق توان تامین و انتقال آن را ندارد.

 البته قرار است در راستای توسعه شبکه و تولید برق با شرکت برق مشارکت کنیم، اما این امر زمان‌بر است.

وی با ابراز امیدواری برای به پایان رساندن برخی پروژه‌‌‌های فناوری با همراهی بخش خصوصی تا پایان دولت، گفت: در اصفهان و مشهد مناطقی را به عنوان پارک‌دیتا شناسایی کردیم و قرار است برای توسعه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند.

انصاری افزود: پارک‌دیتا در مشهد ۷۰‌درصد پیشرفت کاری دارد و در اصفهان نیز مراحل کار آغاز شده و در حال پیشرفت است.

معاون برنامه‌‌‌ریزی وزارت ارتباطات با تشریح برنامه این معاونت در امر تولید، توسعه زیرساخت‌‌‌ها و برنامه‌‌‌ریزی، گفت: توسعه بازار دولتی، بازار داخل و بازار خارجی از اهداف بخش تولید است. باید تلاش کنیم با بازاریابی خارجی، مازاد تولید داخل را صادر کنیم.

او تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه تولیدکنندگان در تامین ارز، سازوکارهای گمرک و بانک‌مرکزی مشکلات زیادی دارند. در تلاش هستیم با مکاتبات مختلف در جهت رفع موانع تولید اقدام کنیم.

 در بحث تجهیزات و سامانه‌‌‌ها نیز قرار است فهرست موردنیاز خود را به تولیدکنندگان اعلام کنیم و مشکلات این گروه از تولیدکنندگان در مسیر تولید را نیز شناسایی و رفع کنیم.

انصاری ادامه داد: در تلاش هستیم بتوانیم برنامه دوساله اپراتورها را دریافت کنیم؛ چرا که بخش زیادی از اپراتورها وارد هوشمندسازی در صنایع مختلف شده‌‌‌اند.

انصاری با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت، سکو و خدمات پایه از برنامه‌‌‌های اصلی وزارت ارتباطات با همکاری دستگاه‌‌‌های متولی است، بیان کرد: بخش عمده توسعه اقتصاد دیجیتال مربوط به همین بخش است. توسعه بازار محتوا، بازار بازی، بازار خدمات هوشمند، بازار هوشمندسازی صنایع و بازار ترافیک و دسترسی پرسرعت، همگی از اهداف توسعه این بخش هستند.

انصاری با اذعان به اینکه جایگاه وزارت ارتباطات در برخی کانون‌‌‌های تصمیم‌گیری کم‌‌‌رنگ است، ادامه داد: باید تلاش کنیم این جایگاه را به وزارتخانه برگردانیم.

تدوین نظام تعرفه‌‌‌گذاری و مدل اقتصادی، تدوین قوانین، مقررات و ضوابط، تدوین استاندارد و پایش شاخص‌‌‌ها از جمله برنامه‌‌‌های این وزارتخانه است.