گروه انرژی- با ادامه روند صرفه‌‏جویی، تا پایان زمستان قطع گاز نخواهیم داشت.

غلامحسین نوذری، وزیر نفت با قدردانی از همکاری مردم برای صرفه‌‏جویی در مصرف گاز گفت: امروز که ۲۵ دی ماه است با همکاری مردم در تامین گاز نیروگاه‌‏ها، صنایع و هم بحث مصرف داخلی هیچ مشکلی پیش نیامده و می‌‏توانیم زمستان را بدون قطع گاز پشت سر بگذاریم. وی درباره واردات بنزین در ماه‌‏های پایانی سال افزود: بازار فرآورده فراوان است و در دنیا به خصوص درخاورمیانه برای تامین بنزین مشکلی نداریم، در ضمن ما هیچ‌‏گونه پاسخ رسمی ازهیچ شرکتی برای عدم فروش بنزین دریافت نکرده‌‏ایم. وی همچنین درباره حذف سهمیه‌‏بندی در سال آینده گفت: امسال بسته کلی درباره بحث اصلاح سیستم اقتصادی کشور را تدوین کرده‌‏ایم و امیدواریم با اجرای تحول اقتصادی بحث مصرف انرژی سامان بگیرد و در آن زمان در این خصوص بحث خواهد شد.

وزیر نفت درباره زمان تحقق این امر تصریح کرد: دولت لایحه تحول اقتصادی را به مجلس داده و امیدواریم با این مصوبه و نظر نهایی مجلس، بحث حذف سهمیه‌‏بندی دیده شود.

نوذری همچنین درباره وارد شدن گاز فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی به مدار اظهار داشت: بالاخره با این میزان تولید گاز رکورد ۵۳۰میلیون مترمکعب امسال شکسته شد که بخش عمده‌‏ای از این گاز مربوط به فاز ۹ و ۱۰ بوده است.

وی همچنین درباره کاهش قیمت بنزین در خلیج فارس و تفاوت آن با قیمت داخلی اظهار داشت: قیمت بنزین در خلیج فارس به شدت کاهش داشته، ولی در حال حاضر روند قیمت بنزین دوباره رو به افزایش گذارده است و با این حال ما هنوز هر تن بنزین را ۱۳۰۰ دلار می‌‏خریم.

نوذری همچینن درباره واگذاری پتروایران با درخواست وزیر نفت اظهار داشت: این موضوعی است که در حال بررسی است و دلیل توقف آن را در فرصت مناسب‌‏تر توضیح خواهم داد.