سرپرست سازمان توسعه برق ایران اعلام کرد: همزمان با سفر هیات دولت به استان فارس، بهره‌برداری رسمی از بخش گاز و عملیات اجرایی احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم آغاز خواهد شد. به گزارش سازمان توسعه برق ایران، سیدعلی بنی هاشمی با اعلام این خبر افزود: بخش گاز این نیروگاه که در ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی ساخته شده است، ظرفیت تولید ۹۵۴ مگاوات برق را دارد که همزمان با سفر هیات دولت به استان فارس در پایان هفته جاری، مورد افتتاح رسمی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت بخش گاز طرح نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم بالغ بر ۳‌هزارو ۷۲۰‌میلیارد ریال هزینه شده است.

بنی هاشمی در عین حال درباره ساخت بخش بخار و افزایش ظرفیت نیروگاه جهرم نیز گفت: به منظور افزایش بازده این نیروگاه، ساخت ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی بخش بخار نیز در مجموع با توان ۴۸۰ مگاوات برنامه ریزی شده است که عملیات اجرایی آن نیز همزمان با افتتاح رسمی بخش گاز آغاز خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان توسعه برق ایران تصریح کرد: با ساخت بخش بخار، علاوه بر بهبود بازده، توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم نیز از ۹۵۴ مگاوات کنونی به هزارو ۴۳۲ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی همچنین بخش گاز نیروگاه جهرم را با حدود ۹۷‌درصد ساخت داخل تجهیزات به عنوان یکی از داخلی‌سازترین پروژه‌های صنعت برق کشور عنوان و اظهار امیدواری کرد که در بخش بخار نیز به میزان بهره‌گیری تجهیزات ساخت داخل در آن افزوده شود.