شانا- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت:به زودی و در اولین فرصت از نمایندگان و سرمایه‌گذاران آلمانی جهت حضور در ایران و بازدید از پروژه‌های صنعت نفت کشور دعوت خواهد شد.

سید رضا کسایی‌زاده ضمن تشریح دستاوردهای سفر وزیر نفت و هیات همراه او به آلمان گفت: در این سفر دو روزه در مجموع سه نشست برگزار شد که نشست اول از سوی بنیاد «کوربر» با حضور تعدادی از اعضای این بنیاد و برخی نمایندگان پارلمان و وزارتخانه‌ها و انستیتوهای این کشور تدارک دیده شده بود.

کسایی‌زاده اضافه کرد: نشست دوم که تحت عنوان «میزگرد انرژی خاورمیانه و خاور نزدیک با نگاه به ایران» نامیده شده بود، توسط انجمن «نوموف» که رییس آن صدراعظم سابق آلمان «گرهارد شرودر» است، تشکیل شد.

به گفته وی نشست سوم نیز در واقع صبحانه کاری با حضور مدیران شرکت‌های صنایع متوسط کشور آلمان بود که در هر سه نشست وزیر نفت کشورمان در مورد موقعیت ایران در بخش انرژی، سیاست‌ها، توانمندی‌ها، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های تعریف شده توضیحات مفصلی را ارائه کرد.

وی افزود: در این سه نشست در واقع این شرکت‌ها به دنبال استفاده از انرژی ایران در اروپا بوده و سوالات خاصی را در مورد خط لوله نوباکو مطرح می‌کردند و اینکه چگونه می‌توانند از انرژی ایران در اروپا استفاده کنند.

غلامحسین نوذری وزیر نفت نیز در جریان این سفر گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و تامین بخشی از انرژی مورد نیاز اروپا از جمله مباحث مهم صحبت با صاحبان سرمایه در آلمان بوده است.