مهر- معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور از ادامه بررسی وضعیت پرونده قرارداد کرسنت در دیوان محاسبات خبر داد.

فریدون همتی در حاشیه همایش منطقه‌ای استان‌های شمال غرب و غرب کشور در سنندج اظهار داشت: جریان بررسی و تحقیقات روی پرونده قرارداد کرسنت همچنان در دیوان محاسبات کشور مفتوح و در جریان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک کارگروه مشخص در دیوان محاسبات کشور مسوول پیگیری و دنبال کردن وضعیت قرارداد کرسنت است که خوشبختانه تا کنون نیز به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به نتایج بخشی از بررسی‌های صورت گرفته روی این پرونده بیان داشت: متاسفانه در این قرارداد مواردی مطرح شده بود که شاید در زمان اجرای آن به بیت‌المال ضربه می‌زد.

همتی با اشاره به بررسی کلیه جوانب این پرونده در دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: البته همزمان با دیوان محاسبات کشور وضعیت پرونده قرارداد کرسنت توسط وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی نیز پیگیری و دنبال می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت نفت اظهار امیدواری کرد که نتایج بررسی‌های صورت گرفته روی این پرونده در آینده‌ای نزدیک منتشر شود.

معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور افزود: اولویت اصلی دیوان محاسبات در جریان بررسی این پرونده، تامین منافع ملی و دفاع از بیت‌‌المال مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس جریان این قرارداد پیگیری می‌شود.

همایش منطقه‌ای دیوان محاسبات با حضور استان‌های شمال غرب و غرب کشور و به مدت یک روز در سنندج مرکز استان کردستان برگزار می‌شود.