مهر- اولین اجلاس سراسری تولیدکنندگان مبلمان، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور بیش از سه هزار تولیدکننده، تامین‌کننده و تجهیزکننده معتبر‌این صنعت اول مهرماه امسال در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌شود. این اجلاس با حضور مدیران بلند پایه کشوری و استانی و اعضای فراکیسیون صنایع و معادن مجلس و همکاری وزارت بازرگانی، موسسه استاندارد تحقیقات صنعتی‌ایران، دانشگاه تهران و کلیه اتحادیه‌های تولیدکنندگان مبلمان و اتحادیه صادرکنندگان مبلمان، اول مهرماه برگزار خواهد شد.

بنابراعلام دبیرخانه اولین اجلاس سراسری تولیدکنندگان مبلمان، تجهیزات و صنایع وابسته‌، نمایندگان شرکت‌های خارجی از کشورهایی همچون‌ایتالیا و ترکیه نیز برای حضور در‌این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

تبادل‌نظر و هم‌اندیشی فعالان مرتبط با صنعت مبل، انتقال تکنولوژی و تجربیات برای ارتقای سطح علمی، آشنایی با جدیدترین علوم و فناوری‌های روز دنیا در عرصه تولید، شناخت و بررسی بهبود عملکرد تولیدکنندگان و توزیع مبل و تجهیزات،‌ ایجاد پایانه مبل کشور و تبیین سیاست‌های جاری برای افزایش بهره‌وری از اهداف برگزاری‌ این اجلاس گزارش شده است.

قرار است در‌این اجلاس از چهره‌های ماندگار و برجسته در صنعت تولید و عرضه مبلمان و تجهیزات وابسته به آن هم تقدیر به عمل‌ آید.

همچنین در این اجلاس، عملکرد انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و کانون‌های مرتبط سراسر کشور و تعامل آنها با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی بهبود روش‌ها در فرآیند تولید، الگوی مهندسی مصرف تولید، کاربرد چوب و فلز در صنایع مبلمان، اقتصاد و بازارشناسی، اشتغال و رابطه آن با واردات مبل، استاندارد معیارها و کیفیت و برچسب و کدگذاری در محورهای‌این اجلاس گنجانده شده است.

چالش‌ها و بحران‌های داخلی و خارجی فرآوری صنعت مبل نیز در اولین اجلاس سراسری تولیدکنندگان مبلمان، تجهیزات و صنایع وابسته بررسی خواهد شد.

در حاشیه برگزاری‌این اجلاس نیز نمایشگاه جانبی دایر خواهد شد.

در پایان اولین اجلاس یک روزه سراسری تولیدکنندگان مبلمان، تجهیزات و صنایع وابسته، قطعنامه‌ای با محوریت موضوع‌این اجلاس تهیه و تنظیم خواهد شد.