معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی کشور گفت: اهتمام به بحث تحقیق و توسعه فناوری و نهادینه کردن فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه سرلوحه فعالیت‌های ایدرو در این حوزه است. به گزارش مهر، «رمضانعلی صادق‌زاده» خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای مشخص کردن جهت‌ صنایع پیشرفته در کشور، سند راهبردی این صنایع تدوین می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه اصل ۴۴، نحوه سرمایه‌گذاری و چگونگی تامین منابع توسعه صنایع پیشرفته در کشور تغییر کرده، افزود: به تبع این موضوع تغییر در استراتژی صنایع پیشرفته هم الزامی‌ است.

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش با اشاره به اینکه ایران در بحث صنایع پیشرفته دارای مزیت‌های بسیاری است، ابراز امیدواری کرد تدوین این استراتژی و سند مربوطه تا شش ماه آینده به پایان برسد.

صادق‌زاده همچنین در خصوص برنامه‌های آینده ایدرو در حوزه صنایع پیشرفته گفت: اهتمام سازمان گسترش در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه تحقیقات کاربردی است تا نیاز صنعت به فناوری جدید و ایده‌های کاربردی و همچنین انتقال تکنولوژی را تامین کند و یکی از این راه‌های کاربردی، پروژه‌های متعدد پارک‌های فناوری است.

وی افزود: سال گذشته با ۴۰ دانشگاه ارتباط داشته‌ایم و امسال سعی داریم این ارتباط را به دانشگاه‌های معتبر مراکز استان‌ها، مراکز پژوهشی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین مراکز پژوهشی تحت نظر جهاد دانشگاهی گسترش بدهیم.

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش در مورد انرژی‌های نو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این فناوری‌ها جایگزین سوخت‌های فسیلی می‌شوند، برنامه داریم تا روند انتقال فناوری در این حوزه را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایدرو در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در حوزه بیوتکنولوژی داشته است، تصریح کرد: ایدرو مصمم است در این حوزه قوی‌تر عمل کند.