گروه صنعت و معدن- معاون وزیر صنایع و معادن، با اشاره به برنامه حمایتی وزارت صنایع در بخش مدیریت انرژی که با حضور تشکل‌های صنعتی نوشته شده است، گفت: در برخی صنایع هم که صادراتی هستند و صادرات برایشان مهم است، از طریق تشویق‌های صادراتی کمک‌های تعرفه‌ای یارانه باز پرداخت می‌شود. «محمد مسعود سمیعی نژاد» افزود: وظایف تشکل‌ها و وزارت صنایع در راهبری و اهداف این برنامه حمایتی کاملا مشخص شده است. بخشی از این برنامه‌های تولیدی در داخل کارخانجات و صنایع و بخش دیگر آن مربوط به خارج صنایع است. بخش‌های خارجی مانند تعرفه‌ها، مدیریت آموزش و کمک به بهینه‌سازی خط تولید و ... است.

وی ادامه داد: در نهایت در آینده صنایعی که بخواهند برای فعالیت مجوز اخذ کنند و وارد مدار تولید شوند، باید بر اساس همین اهداف و بسته‌ها استانداردهایی را رعایت کنند که این استانداردها هم از لحاظ لوازم و دستگاه‌های خط تولید خواهد بود و هم از لحاظ محصولات تولید شده است.بخشی از یارانه باز توزیعی صنایع به آموزش مدیریت انرژی در صنایع اختصاص می‌یابد که نحوه این اختصاص در هر صنعت متفاوت است.

به گزارش موج، وی افزود: در مورد صنایع مختلف راهکارهای مختلفی برای کاهش انرژی پیش بینی شده که یکی از آنها آموزش مدیریت انرژی است و حتی در این برنامه این نکته هم در نظر گرفته شده که در زمان هدفمند کردن یارانه‌ها بخشی از یارانه‌های بازتوزیع شده در بین صنایع به آموزش مدیریت انرژی در صنایع اختصاص یابد.