«در حال حاضر تلفات برق در شبکه‌های انتقال، توزیع و تولید ۱۷ درصد است که تا پایان فعالیت دولت دهم باید به ۱۴ درصد کاهش یابد. با هدف افزایش بازده نیروگاه‌های کشور هفت هزار مگاوات از نیروگاه‌های گازی کشور به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می‌شوند‌.»

به گزارش «ایلنا»، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو ضمن اعلام مطلب فوق افزود: این اقدام در راستای اجرایی شدن سیاست این وزارتخانه مبنی بر افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور صورت می‌گیرد‌. «داودمنظور» گفت: در حال حاضر میزان بازده نیروگاه‌های کشور ۳۷ درصد است که باید براساس تکالیف قانونی در برنامه پنجم توسعه به ۴۵ درصد افزایش یابد. به گفته وی، برنامه جامعی توسط وزارت نیرو در دست تدوین است که طی آن در آینده‌ای نزدیک افزون بر هفت هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی تبدیل خواهد شد. منظور ادامه داد: کاهش میزان تلفات برق در شبکه‌های انتقال، توزیع و تولید از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه است که طی آن سالانه یک درصد تلفات برق در شبکه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلفات برق در شبکه‌های انتقال، توزیع و تولید ۱۷ درصد است که تا پایان فعالیت دولت دهم باید به ۱۴ درصد کاهش یابد.