مدیر عامل فولاد خوزستان از تحقق۶۰ درصدی اهداف بومی‌سازی تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان خبر داد و گفت: ۷هزار قطعه صنعت فولاد در‌این شرکت در داخل کشور ساخته شده است. «عبدالمجید شریفی» گفت:‌این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش فولاد، نخستین شرکتی است که در زمینه بومی‌سازی تولید آهن اسفنجی در کشور گام برداشته است.

مدیر عامل فولاد خوزستان با اشاره به‌اینکه نگاه‌این شرکت دستیابی به بومی‌سازی کامل در حوزه صنعت است، افزود: فولاد خوزستان با استفاده از تکنولوژی میدرکس و با تلاش و همت متخصصین داخل‌ایرانی عملیات مهندسی و ساخت عمده تجهیزات را در داخل کشور انجام داد، به گونه‌ای که بیش از ۶۰ درصد از ‌این تجهیزات در داخل کشور بومی‌سازی شد.

«شریفی» با اشاره به ‌اینکه فولاد خوزستان قادر است اقلامی‌نظیر کاتالیست، کمپرسور‌های احیای مستقیم، الکترود گرافیتی کوره و سیستم‌های اتوماسیون تجهیزات را به طور جدی و با استفاده از تخصص مبتکران و متخصصین ‌ایرانی بومی‌کند، گفت: هم‌اکنون‌ این شرکت موفق به ساخت نخستین کوره پاتیلی در کشور شد، به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات آن در کشور تامین شده است. وی افزود: در حال حاضر فولاد خوزستان پروژه ساخت تولید داخل ترانس کوره پاتیلی را در دستور کار خود دارد.