گروه صنعت و معدن - رییس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس هشتم از توافق اولیه دو فراکسیون اصولگرای مجلس برای معرفی اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد و اعلام کرد برای عضویت این افراد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس رای گیری می‌شود. حمیدرضا فولادگر در ادامه گفت: علت تاخیر در تشکیل این کمیسیون هم این بود که دو فراکسیون در توافقی مشخص کنند چه افرادی برای عضویت در این کمیسیون کاندیدا شوند.

وی ادامه داد: اعضای دو فراکسیون جلساتی داشتند و قرار شد افرادی در صحن مجلس به عنوان کاندیدا مطرح شوند که سابقه حضور در کمیسیون اصل ۴۴ را داشته‌اند و از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس باشند.

نماینده اصفهان گفت: در جلسه چهارشنبه برای تعیین اعضای این کمیسیون در صحن مجلس رای گیری خواهد شد. فولادگر همچنین با اشاره به جلسات برگزار شده نمایندگان مجلس با مسوولان اقتصادی دولت، در سه هفته گذشته به «مهر» گفت: در ایام تعطیلات مجلس جلساتی با مسوولان دولتی داشتیم که در این جلسات به ریشه تورم و اقدامات دولت برای رهایی از آن پرداخته شد.

وی گفت: در بحث‌هایی که مطرح شد به تحریم‌ها و آثار آن بر اقتصاد کشور و مدیریت داخلی اشاره شد. یکی از اقدامات دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان شد و مسوولان دولتی تاکید کردند که تلاش خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای این قانون به کار می‌گیرند. همچنین قول مساعد دادند که از تولید ملی حمایت بیشتری خواهند کرد.

فولادگر خاطرنشان کرد: جلسات با مسوولان دولتی ادامه خواهد داشت و در این خصوص نیازمند بحث و بررسی بیشتر و تبادل نظر هستیم. به گفته فولادگر، جلسه بعدی نمایندگان مجلس و دولت برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور در هفته جاری خواهد بود.