چینی‌ها در چهارمحال کارخانه آلومینیوم احداث می‌کنند

گروه صنعت و معدن - چینی‌ها در استان چهارمحال و بختیاری کارخانه ۱۲۰هزار تنی تولید شمش آلومینیوم احداث می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، طرح این کارخانه قرار است با مشارکت یک شرکت ایرانی به اجرا درآید. رییس سازمان صنایع و معادن استان چهار محال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: مجتمع آلومینیوم استان، در منطقه سفید (سپید) دشت ساخته خواهد شد.

سپید دشت چهار محال و بختیاری در‌حال‌حاضر مرکز صنعتی آن استان به شمار می‌آید. چرا که هم‌اینک طرح‌های یک میلیون تنی سیمان، ۴۰۰هزار تنی ورق خودرو و ۸۰۰ هزار تنی شمش فولاد را در خود جای داده است و هم‌اکنون نیز در انتظار اجرای طرح تولید شمش آلومینیوم است.

مهندس رحمان کرمی ادامه داد: تمام تکنولوژی به کار رفته در این طرح از فناوری روز دنیا خواهد بود.

۸ طرح

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: کل طرح‌های جدیدی که قرار است در این استان راه‌اندازی شود ۸ فقره است.

به گفته کرمی، طرح‌های تولید مینی‌بوس (میدل باس)، کامیون سنگین، ورق سیاه، موکت، نفتا، سیمان، آب معدنی و فولاد و در نهایت شمش آلومینیوم مهم‌ترین مجوزهایی هستند که به تازگی صادر شده‌اند.

رییس سازمان صنایع و معادن چهار محال و بختیاری اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها را یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۶هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

کرمی که در مورد عملکرد سه ماه سوم (پاییز) سال ۸۵ سازمان صنایع و معادن آن استان سخن می‌گفت، افزود: در این مدت ۱۳۵ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۸۶میلیارد ریال صادر شد.

وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت را ۳۱ فقره اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها، ۲۱۷میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.