گروه بنگاه‌ها- شرکت دخانیات ایران بیش از ۲۱ میلیون و ۶۳۰ هزار نخ سیگار جعلی و قاچاق را روز چهارشنبه طی مراسمی در منطقه کهریزک امحا کرد. معاون بازرگانی اقتصادی شرکت دخانیات ایران با اشاره به غیراستاندارد بودن سیگارهای قاچاق به کشور گفت: عمده قاچاق سیگار از دو کریدور جنوبی و غربی به کشور وارد می‌شود که در ۶ ماهه اول از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و در ۶ ماهه دوم از مرزهای شمال غرب و به‌خصوص از عراق این سیگارها به کشور قاچاق می‌شود.

سیاوش افضلی با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان قاچاق سیگار به کشور در دست نیست، گفت: آنچه تخمین زده می‌شود بین ۴۰ تا ۴۵ درصد کالاهای دخانی به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود و بر اساس سیاست‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت دخانیات از سال ۹۳ بخشی از کشفیات را به عهده گرفته که امیدواریم از امسال شاهد کاهش چشمگیر قاچاق سیگار به کشور باشیم.

وی افزود: هم‌اکنون میزان مصرف سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ در سال است که ۲۵ میلیارد نخ آن به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

افضلی تصریح کرد: این سیگارهای جعلی در کارگاه‌های غیررسمی و در محیطی آلوده تولید می‌شوند که بسیار خطرناک و غیر بهداشتی هستند.