خانه ملت: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی از حل مشکل فعالان صنعت سنگ در نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و تفاهم بر سر موضوع پس از تعطیلی یک هفته‌ای واحدهای سنگبری خبر داد. به گفته حمیدرضا فولادگر، جلسه‌ای شنبه شب (۲۷ اردیبهشت) با وزیر اقتصاد و حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، نمایندگان صنعت در استان‌های قم و اصفهان و محسن صرامی نماینده خمینی شهر در دفتر وزیر اقتصاد تشکیل و مشکلات موجود با وزیر درمیان گذاشته شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ۱۰ درصد مالیات قطعی شده بر عملکرد مشاغل به عنوان ارزش افزوده دریافت شود، به عنوان مثال اگر مالیات قطعی عملکرد هر سال ۱۰ میلیون تومان باشد، مبلغ یک میلیون تومان به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود و مالیات‌هایی که قطعی نشده‌اند به هیات حل اختلاف ارجاع داده شوند و حداکثر مساعدت جهت حل و فصل اختلافات موجود صورت بگیرد. همچنین کسانی که ثبت‌نام می‌کنند به محض دادن اظهارنامه و تسویه مالیاتشان، همزمان تا پایان سال ۹۲ مفاصا حساب دریافت می‌کنند. فولادگر اظهار کرد: آنچه در این توافق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بخشش جرایم تا سقف ۱۰۰ درصد برای مودیانی است که به تکالیف خود عمل کرده‌اند. علاوه بر این پرونده‌های قطعی شده واحدهای سنگبری به منظور طرح شکایت در هیات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر مطرح می‌شوند و تمامی پرونده‌ها با توجه به اختیارات وزیر محترم اقتصاد و دارایی در آسان‌ترین شرایط و با حداکثر همکاری حل و فصل خواهد شد.

رضا احمدی، رئیس انجمن سنگبران اصفهان و از حاضران در این جلسه نیز با تاکید بر پایبندی صنعت سنگ به اجرای قوانین، گفت: ما خود را ملزم به اجرای قانون و توافق یاد شده می‌دانیم، زیرا تمامی خواسته ما از ابتدا تجدیدنظر در روند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بود. وزیر اقتصاد نیز در این جلسه تاکید بسیاری بر اجرای توافق یاد شده داشت، ما هم امیدواریم این تفاهم زمینه‌ساز رونق روزافزون در صنعت سنگ شود.