خبرگزاری فارس: رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه بودجه وزارت نیرو محدود است و نمی‌تواند برای پروژه‌های مورد نیاز و ضروری خود هزینه کند، گفت: هیچ پرداختی به پیمانکاران و تولیدکنندگان صنعت برق انجام نشده و توانیر و وزارت نیرو همچنان ۸ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است. محمد فارسی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، پیمانکاران برق در حال دریافت طلب‌های خود از توانیر و وزارت نیرو هستند، گفت: هنوز از پرداخت طلب‌ها به پیمانکاران صنعت برق خبری نیست و بدهی‌ها همچنان به قوت خود باقی است و از همه مهم‌تر، خسارت‌‌های دیرکرد پرداخت است که از اصل بدهی‌ها برای پیمانکاران صنعت برق نیز مهم‌تر است.

فارسی ادامه داد: تمام پیمانکارانی که از وزارت نیرو توانیر مطالبه داشتند، مجبور شدند با سودهای بالا برای سرمایه در گردش خود وام بگیرند و این تسهیلات را جایگزین کنند و در این زمینه دچار خسارت‌ زیادی شدند. رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران تاکید کرد: سندیکای صنعت برق مرتب در مورد پرداخت خسارت دیرکرد و مطالبات پیمانکاران صنعت برق با توانیر وزارت نیرو مکاتبه داشته و آن را از طریق نامه نیز پیگیری می‌کند، اما متاسفانه هنوز این موضوع مطلوب نبوده و هنوز هم پیمانکاران به مطالبات خود نرسیده‌اند.

فارسی در پاسخ به این سوال که میزان مطالبات تا چه حدی است خاطر نشان کرد: توانیر و وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق حدود ۳ هزار میلیارد تومان و ۵ هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان نیرو بدهکار هستند که در مجموع این مطالبات حدود ۸ هزار میلیارد تومان می شود. رئیس سندیکای صنعت برق ایران گفت: پیمانکاران صنعت برق مبالغی هم به شبکه بانکی بدهکار هستند که آن برعهده توانیر است. فارسی در پاسخ به این سوال که آیا فضای کسب و کار صنعت برق بهبود پیدا کرده است یا خیر، گفت: هر رونقی باید به واسطه سرمایه‌گذاری ایجاد شود، اما از آنجا که بودجه وزارت نیرو محدود است، نمی‌تواند برای پروژه‌های موردنیاز و ضروری خود هزینه کند. وی افزود: در حال حاضر پروژه‌ها به صورت بسیار محدود در حال اجرا هستند و صنعت برق رونق خاصی پیدا نکرده است، مگر اینکه وزارت نیرو بودجه‌ای را از طریقی تامین کند، تا شاهد رونق کسب و کار در صنعت برق باشیم.