گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیرعامل شرکت «تیراژه ماشین» با اشاره به روند تاسیس سایت این کارخانه در شهر صنعتی سمنان، از ارائه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور خبر داد. مازیار رستم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: شرکت تیراژه ماشین (Tirage Machine)، همکاری خود را با شرکت بزرگ Lonking که از برندهای صاحب نام چینی در تولید ماشین‌آلات عمرانی، راهسازی و معدنی است در سال ۸۴ آغاز کرد. وی افزود: مهم‌ترین هدف این همکاری، سرمایه‌گذاری بلندمدت طرف خارجی برای تولید انتقال تکنولوژی به ایران و مطرح شدن این شرکت به‌عنوان تولیدکننده داخلی در این حوزه بود. این همکاری در سال ۱۳۸۶ در سایت تولیدی مشهد به صورت رسمی آغاز شد و از همان سال، شرکت «تیراژه ماشین» به عنوان یکی از صاحب‌نام‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات عمرانی و معدنی در کشور مطرح شد.

به گفته مدیرعامل شرکت تیراژه ماشین، با توسعه بازار و افزایش تنوع محصولات، پروژه احداث سایت کارخانه تولید ماشین‌آلات عمرانی و معدنی «تیراژه ماشین» و کارخانه تولید کامیون «تیراژ دیزل» از سال ۱۳۹۰ در شهر صنعتی سمنان آغاز شد و در بهمن ماه سال ۱۳۹۲، همزمان با دهه فجر، به بهره‌برداری رسید. وی ادامه داد: این پروژه که در حدود ۹ هکتار زمین اجرایی و ۱۲ هزار مترمربع سوله مسقف در آن تعبیه شده، اهداف مهمی را چون افزایش تولیدات داخلی و بومی‌سازی صنعت ماشین‌آلات سنگین و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی دنبال کرده است.

به گفته این فعال اقتصادی، حجم تولید ماشین‌آلات در این سایت، ۵۰۰ دستگاه در سال در یک شیفت کاری و حجم تولید کامیون نیز در این سایت، ۵۰۰ دستگاه در سال است که قرار است در یک برنامه سه‌ساله، به ۱۵۰۰ دستگاه برسد.

رستم‌نژاد افزود: شرکت «تیراژه ماشین» در حال حاضر، تکمیل‌ترین سبد محصول در بازار شامل انواع لیفتراک و غلتک تا انواع بیل، لودر، گریدر و بولدوزر را دارا است. این شرکت همچنین تنها شرکتی است که به واسطه ارائه خدمات پس از فروش مناسب، موفق به اخذ لوح برتر حمایت از مصرف‌کننده از سازمان ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است. وی همچنین گفت: در حال حاضر، گروه شرکت‌های تیراژ در محل آموزشکده خود در مشهد، ارائه خدمات مهمی همچون آموزش اپراتورها و مکانیک‌ها را در دستور کار دارد. این مرکز هم‌اکنون با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، در حال جذب دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های آموزشی مرتبط با ماشین‌آلات است. در حوزه خدمات پس از فروش نیز دو شرکت تیراژه ماشین و تیراژ دیزل دارای بیشترین نماینده فروش در سراسر کشور هستند که این نمایندگی‌ها به ارائه سرویس‌های میدانی با مکانیک‌های متخصص و آموزش‌دیده مجهز شده‌اند.