ایسنا: رئیس سازمان بهره‌وری و انرژی ایران (سابا) از ورود لایحه ادغام سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و سابا به مرحله آخر خبر داد و گفت: پس از تصویب تشکیل ساتبا از ادغام دو سازمان مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس، این مساله به صحن علنی برای تصویب می‌رود. سیدحسین سجادی، اظهار کرد:‌ لایحه ادغام سازمان انرژی‌های نو ایران و سازمان بهره‌وری انرژی ایران در کمیسیون‌های فرعی به تصویب رسیده و اکنون در کمیسیون اجتماعی مطرح است.

وی تصریح کرد: نیمی از اساسنامه تاکنون تصویب شده است و پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی که کمیسیون اصلی است در صحن علنی مطرح می‌شود اما زمان به نتیجه رسیدن این کار از اراده ما خارج است و نمی‌توان گفت ادغام سانا و سابا چه زمان در مجلس تصویب می‌شود.

رئیس سازمان بهره‌وری و انرژی ایران در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا با ادغام دو سازمان موافق هستید؟ گفت: وقتی سیاست‌گذاری بر مبنای ادغام سانا و سابا شده است تدابیر لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

در سه سال گذشته بحث انحلال سانا و سابا و تشکیل سازمانی جدید به نام «ساتبا» مطرح بوده است و درآبان ماه سال گذشته نیز لایحه اساسنامه «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی» (ساتبا) از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد و اکنون در حال گذر از خوان‌های مجلس برای تصویب است.