خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه ادغام سانا و سابا قانون است و به زودی برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس می‌رود، گفت: این ادغام پس از بررسی و تایید از سوی کمیسیون‌های مختلف برای تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد. یوسف آردمولی در پاسخ به این سوال که آیا از این ادغام استقبال می‌کند، گفت: ما تابع نظر دولت و قانون هستیم و قطعا با ادغام سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) قدم‌های مثبت بیشتری در ارتقای بهره‌وری و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر برداشته خواهد شد. رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که میزان تولید انرژی توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر بخش خصوصی چه میزان است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر بخش خصوصی تولید می‌شود.

آردمولی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی چه میزان است، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی برق برای هر کیلو وات ساعت ۴۶۳ تومان برای ۵ سال است که از سال قبل آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قیمت احتمال دارد سال آینده با افزایش مواجه شود، گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال آینده تغییر کند و افزایش یابد.