خبرگزاری مهر: یک مقام مسوول در وزارت نیرو از اختصاص 195 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های فاضلاب در 111 روستای کشور خبر داد و گفت: ساخت 920 مجتمع آبرسانی کشور در اولویت است.

علی‌اصغر قانع گفت: اعتبارات طرح‌های آبرسانی در قالب بودجه سال ۹۴ از محل اعتبارات تملک دارایی برای اجرای ۱۳۰ طرح آبرسانی در کشور پیش‌بینی شده است. معاون آبفای کشور اظهار کرد: لایحه ۱۵ هزار میلیارد ریالی طرح‌های آبرسانی سال آینده آبفا با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری تقدیم مجلس شد. وی افزود: امید است با تلاش‌های صورت گرفته، ۱۰ درصد از این طرح‌ها سال آینده به بهره‌برداری برسد تا بخشی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه آبرسانی به‌ویژه در شهرهای بزرگ کشور برطرف شود.

وی طرح آبرسانی به شهرستان کاشان را از جمله این طرح‌ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان سال آینده به اتمام برسد. وی رشد اعتبارات در بخش عمران فاضلاب شهری را نیز حدود ۲۷ درصد عنوان و تاکید کرد: در بخش آبرسانی به روستاها نیز سال آینده اعتبارات آبفا صددرصد رشد دارد و از دو هزار میلیارد ریال در سال جاری به چهار هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

قانع با اشاره به وجود ۹۲۰ مجتمع آبرسانی دارای اولویت در کشور گفت: ۴۷ هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز این مجتمع‌ها است که این اعتبار از محل تملک دارایی‌ها و تبصره ۱۱ قانون بودجه ۹۳، خرید تضمینی آب و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.