گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از رشد ۸۰ درصدی عملیات اکتشافی این شرکت در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)، وجیه‌الله جعفری افزود: مجموعه عملیات اکتشافی ایمپاسکو طی این مدت در حوزه‌های تهیه نقشه، حفاری، چاه‌پیمایی، ژئوفیزیک و نمونه‌برداری بود که با ۸۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.

وی با بیان اینکه حفاری صورت گرفته از سوی ایمپاسکو در ۹‌ماه نخست امسال ۷۶ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: میزان حفاری‌ها از ۱۶ هزار و ۱۰۰ متر در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۲ به ۶۶ هزار و ۹۰۹ متر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: میزان چاه پیمایی نیز با رشد ۷۹ درصدی از پنج هزار و ۵۰۰ متر در ۹ ماه نخست سال گذشته به ۲۶ هزار متر افزایش یافته است.

وی افزود: میزان نمونه‌برداری‌های صورت گرفته در ۹ ماه نخست امسال با رشد ۹۵ درصدی از ۳۱۰ نمونه در مدت مشابه سال گذشته به ۶هزار و ۲۹۰ نمونه افزایش یافته است.

جعفری با بیان اینکه عملکرد ایمپاسکو در حوزه عملیات ژئوفیزیک نیز ۷۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تهیه نقشه نیز با رشد ۷۷‌درصدی از ۹ هزار و ۹۵۰ هکتار در ۹ ماه نخست سال گذشته به ۴۳ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.