خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت فاضلاب استان تهران از مشارکت ۲۰۰ میلیون یورویی چینی‌ها در ساخت بخشی از پروژه فاضلاب تهران خبر داد.


اصغر ریاضتی در جمع خبرنگاران با اشاره به روش‌های گوناگون برای تامین منابع مالی پروژه‌های فاضلاب تهران، از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث یک تصفیه خانه در تهران خبر داد. مدیرعامل شرکت فاضلاب استان تهران اظهار کرد: یکی از عوامل مهم مشارکت بخش خصوصی در هر پروژه اقتصادی و از جمله پروژه‌های فاضلاب، تضمین سود و بازگشت سرمایه است. در طرح فاضلاب تهران فقط شهرداری تهران مشارکت ندارد، بلکه بخش خصوصی نیز حاضر است و یک تصفیه خانه تهران با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مراحل ساخت قرار دارد.


ریاضتی ادامه داد: ما ساز و کارهای گوناگونی را برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها در پیش گرفته‌ایم که فاینانس داخلی و خارجی از جمله آنها بوده و وضعیت این بخش نسبت به گذشته بهتر شده است. وی با اشاره به تامین ۲۰۰ میلیون یورو به روش فاینانس از کشور چین خاطرنشان کرد: این مبلغ صرف احداث ۲ واحد تصفیه خانه در جنوب تهران برای پوشش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شده که ۳۵۰ کیلومتر خط لوله را در بر می‌گیرد. در عین حال، سرمایه احداث ۵۰۰ کیلومتر خط دیگر نیز از راه فاینانس داخلی تامین شده است.