خبرگزاری مهر: دور جدید مذاکرات وزیر نیروی ایران با مقامات ارشد کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه به منظور اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیگر در ایروان آغاز شد.


حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو به منظور حضور در سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان به ایروان سفر کرد. پیش‌بینی می‌شود در حاشیه برگزاری این کمیسیون، یادداشت تفاهمی در زمینه‌های تجارت، امور اقتصادی، انرژی، محیط‌زیست و موضوعات فرهنگی و اجتماعی بین ایران و ارمنستان امضا شود. وزیر نیرو همچنین در سفر سه روزه خود به ایروان با مقامات ارشد و وزیران محیط‌زیست و انرژی ارمنستان ملاقات خواهد کرد. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین محورهای این سفر، انجام دور جدید مذاکرات وزیر نیروی ایران با مقامات ارشد کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه به منظور اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیگر است.


چیت‌چیان پیش‌تر با بیان اینکه هم اکنون از نظر فنی مشکلی برای اتصال شبکه برق ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد، گفته بود: از این رو باید مذاکراتی با کشورهای مختلف همسایه همچون ترکیه، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برای اتصال و سنکرون شبکه برق انجام شود. هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیروی ایران اخیرا در دیدار و گفت‌وگو با مریم‌والیشویلی، معاون وزیر انرژی گرجستان با بیان اینکه ایران آماده توسعه همکاری‌های خود در صنایع برق و انرژی برق با گرجستان است، گفت: وزارت نیرو آماده است در صورت نیاز، نسبت به سرمایه‌گذاری، احداث نیروگاه و خطوط انتقال برق در گرجستان اقدام کند. این مقام ایرانی با اعلام اینکه در بحث مبادله برق با جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: با همکاری، ارمنستان می‌توانیم بین گرجستان و ایران ازطریق ارمنستان مبادله انرژی داشته باشیم.