نشست نقد و بررسی کتاب «قدرت و فساد» نوشته برایان کلاس با ترجمه امیرحسین مهدی‌زاده سه‌شنبه دهم مردادماه برگزار می‌شود. در این نشست که از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب شهیدبهشتی برپا خواهد شد، علاوه بر مترجم کتاب، علی‌اصغر محمدخانی به سخنرانی خواهد پرداخت. کتاب «قدرت و فساد» توضیح می‌دهد که چطور برخی مناصب قدرت فرد را بر سر دوراهی وادار به اخذ تصمیمات بد برای پیشگیری از وضعیتی بدتر می‌کند. این کتاب راهکارهایی را برای پیشگیری، کشف و مبارزه با فساد در انواع سازمان‌ها ارائه می‌کند و آشکار می‌سازد که با اصلاح ساختارهای ذهنی و حکومتی می‌توان فساد را از میان برد. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

 

نمایش «لحظه‌ها و همیشه» به نویسندگی و کارگردانی کمال هاشمی از ۱۵ مرداد در سالن کرهال پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب ‌روی صحنه می‌رود. «لحظه‌ها و همیشه» این روزها در حال آماده‌سازی نهایی است. نگارش متن این نمایش‌نامه در سال ۹۸ به اتمام رسید و قرار است به تهیه‌کنندگی مهدی اشرافی و محسن جعفری روی صحنه برود.

 

دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش با همکاری دانشکده هنر دانشگاه سوره، نشست «نمادشناسی و نشانه‌شناسی تعزیه» را در بستر فضای مجازی برگزار خواهد کرد. در این نشست علی عباسی استاد دانشگاه شهید بهشتی، منصور براهیمی پژوهشگر و مدرس دانشگاه، و صادق رشیدی استادیار دانشگاه فرهنگیان به گفت‌وگو در رابطه با موضوع نشست خواهند پرداخت و رامتین شهبازی، عضو هیات علمی دانشگاه سوره، نیز دبیر جلسه خواهد بود. نشست «نمادشناسی و نشانه‌شناسی تعزیه» روز دوشنبه ۹ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در بستر نشانه اینترنتی panel. soore. ac. ir/ join/ t۹d۵o۶mv۴ برگزار خواهد شد.

 

رضا بنفشه‌خواه، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که از مدتی قبل در بستری بیماری است، در گفت‌گو با مهر درباره آخرین وضعیت درمانی خود توضیح داد: کمرم و رگ سیاتیکم از مدتی پیش دچار گرفتگی شد و از حدود ۲۰ روز پیش تحت مداوا قرار گرفته‌ام. در این مدت هم به‌طور کامل در منزل بستری بوده‌ام.این بازیگر ضمن اشاره به ادامه فرآیند درمانی خود در منزل گفت: درحال‌حاضر شرایط عمومی‌ام بهتر شده و برخلاف روزهای قبل به اندازه چند قدم می‌توانم راه بروم.