بازار داغ فیلم‌های ترسناک‌

 از دیگر فیلم‌های ترسناکی که این هفته خوب فروختند می‌توان به «اره ۱۰» و «راهبه ۲» اشاره کرد. «جن‌گیر: معتقد» دنباله مستقیمی بر فیلم اصلی «جن‌گیر» ساخته ویلیام فریدکین به حساب می‌آید اما به هیچ عنوان نتوانست انتظار منتقدان را برآورده کند و امتیاز راتن‌تومیتوز ۲۲ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۳۸ از ۱۰۰ گواه این مدعاست. با‌این‌حال این فیلم در آمریکا و سایر کشورهای دنیا موفق ظاهر شد و با احتساب فروش داخلی ۲۷.۲میلیون دلاری و فروش بین‌المللی ۱۷.۸۶میلیونی توانست ۴۵.۰۶میلیون دلار در سراسر دنیا بفروشد که با توجه به بودجه ساخت ۶۰میلیون دلاری‌اش رقم قابل‌قبولی برای هفته اول اکران به حساب می‌آید. «جن‌گیر: معتقد» توسط دیوید گوردون گرین کارگردانی شده که پیش‌تر چند فیلم از فرنچایز ترسناک «هالووین» را کارگردانی کرده است. ستاره‌هایی مثل لسلی اودم جونیور، آن داود، جنیفر ندلز و نوربرت لئو بوتس در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

  رتبه دوم جدول باکس‌آفیس در اختیار صدرنشین هفته گذشته یعنی «سگ‌های نگهبان: قدرتمند» قرار دارد که در دومین هفته اکران ۱۱.۷۵میلیون دلار فروش داخلی داشت.  رتبه سوم هم به اثری در ژانر وحشت و دهمین دنباله مجموعه فیلم‌های «اره» اختصاص دارد که در دومین هفته اکران ۸.۱۵میلیون دلار فروش داخلی داشت و جایگاه سوم جدول باکس‌آفیس را از آن خودش کرد. با احتساب فروش بین‌المللی، این فیلم ترسناک تا این جای کار ۴۳.۸۵میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. «اره ۱۰» که دنباله مستقیمی برای فیلم اصلی «اره» محصول سال ۲۰۰۴ به حساب می‌آید، توسط کوین گرویترت کارگردانی شده و بازیگرانی مثل توبین بل، شاونی اسمیت، سینوو ماکودی لوند و استیون برند در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.  فیلم علمی- تخیلی «خالق» در دومین هفته اکران ۶.۰۹میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و جایگاه چهارم جدول باکس‌آفیس را از آن خودش کرد.

فیلم «نابینا» نیز در دومین هفته اکران در رتبه پنجم جدول باکس‌آفیس قرار گرفت و ۳.۹۷میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت.  همچنین «جن‌زدگی در ونیز» که سومین اقتباس کنت برانا از آثار آگاتا کریستی به حساب می‌آید، در چهارمین هفته اکران با فروش داخلی ۲.۷۳میلیون دلاری در جایگاه ششم جدول باکس‌آفیس قرار گرفت.  «راهبه ۲» به عنوان نهمین قسمت فرنچایز ترسناک «احضار» (Conjuring) در هفته پنجم اکران ۲.۵۷میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه هفتم جدول باکس‌آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۶۷.۶۰میلیون دلاری، قسمت دوم راهبه تا این جای کار ۲۴۸.۶۵میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. این فیلم توسط مایکل چاوز کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل استوم رید، تایسا فارمیگا، آنا پاپپلول و بونی آرونز در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره خواهران آیرین است که یک بار دیگر باید با راهبه شیطانی مواجه شوند.