تهدید کارگردان صلح‌طلب اسرائیل به مرگ

یووال آبراهام که نامش در کنار باسل آدرا، حمدان بلال و ریچل زور به عنوان سازنده فیلم «سرزمین دیگری نیست» عنوان شد روز پس از اهدای جوایز در شبکه ایکس اعلام کرد پس از آنکه در جشنواره برلین برای دریافت جایزه‌‍‌اش روی صحنه رفت و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد، پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرده است.

آبراهام که اسرائیلی است در کنار آدرا که فلسطینی است و در مناطق اشغالی کرانه باختری زندگی می‌کند، برای دریافت جایزه روی صحنه ظاهر شدند. آبراهام پس از دریافت جایزه بهترین مستند گفت: ما دو نفر در برابر شما ایستاده‌ایم. هم‌سن هستیم. من اسرائیلی هستم، باسل فلسطینی. دو روز آینده به سرزمینی برمی‌گردیم که آنجا دیگر برابر نیستیم. من تحت قوانین شهروندی زندگی می‌کنم اما باسل تحت قوانین نظامی. محل سکونت ما ۳۰ دقیقه با هم فاصله دارد اما من حق رای دادن دارم، باسل حق رای دادن ندارد. آزادم در این سرزمین هرجا بخواهم بروم ولی باسل، مثل میلیون‌ها فلسطینی، در کرانه باختری اشغالی محبوس است. این موقعیت آپارتاید میان ما، نابرابری است، باید تمام شود.

این کارگردان جوان فردای روز اهدای جوایز نوشت یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل با پخش بخشی از سخنرانی وی درباره فیلم، این سخنان را «یهودستیزانه» نامید. وی گفت: من از آن پس تهدید به قتل می‌شوم، اما پای حرف‌هایم ایستاده‌ام.