جنجال حضور مجری تلویزیون در تبلیغات یک کالای خارجی

مسوول تبلیغات اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره یک زن مجری در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بیلبورد به‌گونه‌ای تصویر این خانم کار شده که بیشتر تمرکز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول. مریم ارسنجانی با بیان این مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری که مربوط به حوزه زنان باشد، اشکالی ندارد، اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می‌شویم.

در هفته‌های اخیر، بیلبوردهای یک شرکت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر دیده می‌شود که از چهره یک زن برای تبلیغات خود استفاده کرده است، در حالی‌که طبق قانون تبلیغات مصوبه سال ۱۳۸۵، استفاده از چهره زنان در آگهی‌های تجاری ممنوع است.

وی ادامه داد: در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی‌توان ایرادی گرفت، اما واحد تبلیغات ارشاد تهران روی این مساله که چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم می‌آید، سوال دارد که آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال کرده‌ایم.

مسوول واحد تبلیغات ارشاد استان تهران تصریح کرد: یکی دیگر از ایراداتی که می‌توان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود، در حالی که تاکید شده که باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.

ارسنجانی با بیان اینکه تبلیغ اخیر از سوی واحد تبلیغات وزارت ارشاد تایید شده است، گفت: این محصول چون در سطح اتوبان‌های کشور قصد تبلیغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته که ما اخیرا در این زمینه نامه به این واحد زده‌ و موارد اشاره شده را تذکر دادیم.