صدای آقای رییس هم درآمد

چند روز پیش در خبرها آمده بود که با اعتراض شدید برخی دستگاه‌های اجرایی و کشوری به محتوای سریال تلویزیونی «پنج کیلومتر تا بهشت» محصول شبکه سه سیما، مسوولان سازمان صدا و سیما برای حل مشکلات این سریال جلسه اضطراری تشکیل دادند. این جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۴ مرداد در دفتر رییس سازمان صدا و سیما تشکیل شده و طی آن مراتب اعتراض یکی از دستگاه‌های اجرایی کشور به سازندگان این سریال اعلام و از آنها خواسته شده برای حل این موضوع چاره‌ای جدی و اساسی بیندیشند.

طبق اطلاعات موثق رسیده به خبرگزاری سینمای ایران، در این جلسه رییس سازمان صدا و سیما ضمن اعتراض شدید به سازندگان این سریال تلویزیونی، از عدم وجود نظارت محتوایی کافی بر ساخت این سریال به شدت گلایه کرده و برای حل مشکلات پیش آمده پیشنهادهایی را مطرح کرده است. در این جلسه براساس پیشنهاد ضرغامی مقرر شد «علیرضا برازش» مدیر سابق شبکه‌های یک و دو سیما و ناظر کیفی سریال‌های مذهبی، بر کیفیت و محتوای این سریال نظارت داشته باشد تا در قسمت‌های باقیمانده مخاطبان شاهد اثری کم اشتباه‌تر باشند و دغدغه‌های دستگاه اجرایی مذکور نیز مرتفع گردد.از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال، اعتراض‌های فراوانی به محتوای سریال‌های ساخته شده مطرح شده و بارها نسبت به تکرار نمایش فرشته و شیطان و... در این سریال‌ها اعتراض صورت گرفته است.

در حالی که سازندگان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» برپایی جلسه درباره این سریال را تایید کرده‌اند، مدیر شبکه سه سیما با رد این خبر گفت: این سریال قبلا در معاونت سیما تولید شده و الان هم تغییری در محتوای سریال ایجاد نخواهد شد، چون زمان این کارها نیست. به گزارش فارس، نکته جالب در مورد انتشار خبر برگزاری «جلسه اضطراری» درباره این سریال است که طبق روال همیشگی مدیران سیما تمایلی برای رسانه‌ای شدن آنها ندارند. «داوود هاشمی» تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با روزنامه سینمایی بانی فیلم (که با تعامل با تهیه‌کننده سریال و به قصد تکذیب خبر جلسه اضطراری و تایید محتوای سریال وارد عمل شده بود) اساسا برپایی این جلسه را تکذیب کرد؛ اما سازندگان این سریال گویا در گفت‌وگو با روزنامه «هفت صبح» بر برپایی جلسه‌ای در این خصوص صحه گذاشته‌اند.

روزنامه «هفت صبح» با تایید اینکه یکی از معترضان به این سریال «عزت‌الله ضرغامی» بوده، خبر «خبرگزاری سینمای ایران» را تایید کرده و نوشته است که «ضرغامی» به «علیرضا برازش» ماموریت حل این مشکل را داده است.

این روزنامه نوشته است: سازندگان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» مدعی شدند که هر سال جلسه بررسی محتوای سریال‌های ماه رمضان با حضور مدیران عالی رتبه صداوسیما برگزار می‌شود و جلسه‌ای که خبر آن منتشر شده، اضطراری نبوده و بخشی از روند همیشگی بررسی کیفی و محتوایی آثار تلویزیونی است.