تفکیک برنامه‌های کودک و خردسال از اول مهر ماه

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما اعلام کرد:‌ از اول مهر ماه شاهد برنامه‌های تخصصی کودک و خردسال خواهیم بود. علی زارعان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد:‌ در حال تفکیک مخاطب کودک و خردسال و تخصصی‌ شدن برنامه‌های متناسب با این دو گروه هستیم.

وی افزود: در فرآیند آتی برنامه‌های شبکه متناسب با دو گروه کودک و خردسال، یک فرآیند هم‌نفسی با آموزش رسمی در مهدکودک‌ها و مدارس انجام خواهد شد.

زارعان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر رویکرد جدیدشان در شبکه کودک عنوان کرد: به طور کلی در سازمان صداوسیما یک سیاست کلانی وجود دارد که تابع تغییر مدیریت است، اما بخشی‌هایی از سیاست‌ها هم نوع اجرایشان متفاوت می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ تعریف همه برنامه‌ها ذیل کلمه فرآیند رشد، از اهداف اصلی من است؛ بر این اساس هر برنامه‌ای موظف است به بخشی از فرآیند رشد در زمینه‌های ذهنی،‌ اجتماعی‌، دینی و ... کمک کند. مدیر گروه کودک شبکه دو ادامه داد: خلاقیت، توجه به تولیدات ویژه بومی با گرایش ایرانی ـ اسلامی و رسیدن به یک کودک شیعی ایرانی در برنامه‌ها، از دیگر اهداف دقیق من است و برایشان یک برنامه‌ریزی تفکیکی دارم که از اوایل مهرماه روی آنتن خواهیم دید.