گفته‌های محمود دولت‌آبادی ناصواب تفسیر شد

مدیرعامل خانه سینما و رییس هیات‌مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک، از همکاری نهادهای مختلف در برگزاری جشن پانزدهم سینمای ایران تشکر و از بعضی تفسیرهای ناصواب گلایه کردند. متن کامل این اطلاعیه که به امضای فرهاد توحیدی (رییس هیات‌مدیره) و محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل جامعه اصناف سینمایی) رسیده، به این شرح است:

«برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران که به تصریح همگان از لحاظ کیفیت کم‌نظیر بود؛ ‌جز با همراهی و همدلی خانواده بزرگ سینمای ایران امکان‌پذیر نمی‌شد.

سپاس بیکران به هنرمندان شایسته‌ای که برای حفظ و حراست از بنیان‌های سترگ سینمای ایران خودآگاهانه می‌کوشند.

همچنین از جانبازان عزیز و بزرگواری که تمامیت ارضی ایران اسلامی وامدار مجاهدت آنان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، سپاسگزاریم که فضای جشن سینمای ایران را به حضور خویش منور ساختند.

در اینجا سزاوار است از همکاری فرماندهی محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ (سردار ساجدی نیا) و همکاران محترمشان در راستای برقراری نظم و امنیت فضای عمومی جشن پانزدهم قدردانی کنیم.

شیرینی برگزاری این جشن باشکوه به تلخکامی نمی‌انجامید اگر تفسیرهای ناصواب از گفته‌های آقای محمود دولت‌آبادی در برخی از خبرگزاری‌ها انتشار نمی‌یافت. هرچند مجری مراسم بلافاصله به تصریح متذکر شد که این سخنان نظرات شخصی گوینده است.

با این همه موکدا اعلام می‌کنیم که این سخنان با نظرهای خانه‌سینما متفاوت است. خانه سینما پاسدار حریم

سینمای ایران و حقوق صنفی تمام کسانی است که در چارچوب اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه به حرفه سینما اشتغال دارند.»

محمود دولت‌آبادی در مراسم پانزدهمین جشن سینمای ایران در زمان اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی از فیلمسازی نام برد که در حال حاضر خارج از ایران به سر می‌برد. نام او سال گذشته از زبان اصغر فرهادی در همین جشن بیرون آمد و نتیجه‌اش تعلیق دو هفته‌ای پروانه ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین بود.