سیدمحمد حسینی می‌گوید که وضعیت بررسی ناشران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را بررسی کرده و مشخص

شده که ناشران بخش‌های خصوصی و دولتی در این نمایشگاه حضور داشته‌اند. به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران؛ درباره شرکت ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: ابتدا به من اطلاع دادند که ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت نکرده است، اما بعد که بررسی کردم؛ دیدم مدیران مربوطه از آن حمایت کرده‌اند و تعدادی از ناشران بخش‌های دولتی و خصوصی در نمایشگاه حضور داشتند.

حسینی گفت: تنها تفاوت امسال این بود که مدیران کمتر در نمایشگاه کتاب امسال شرکت کرده‌اند، البته قرار هم نبوده است که مدیران در آن شرکت داشته باشند اما حمایت‌های لازم از ناشران برای حضور در نمایشگاه انجام شده است. قرار بوده یک غرفه هم مربوط به معاونت فرهنگی در نمایشگاه باشد که گویا این معاونت نتوانسته در نمایشگاه شرکت کند.

وی ادامه داد: در بالا بردن عملکرد سازمان امور سینمایی قطعا صنوف مختلف می‌توانند کمک کنند. ما هم تاکید کردیم که از فعالیت صنف‌ها حمایت می‌کنیم زیرا دولت قرار نیست که همه کارها را تصدی‌گری کند. اتحادیه تهیه‌کنندگان پیشنهادهایی داشت که قرار شد تک تک آنها بررسی شود. ضمن آنکه ما هم از این گروه حمایت می‌کنیم.

وی درباره زمان آغاز فعالیت سامان امور سینمایی گفت: این سازمان مراحل نهایی رسمیت یافتن خود را طی می‌کند و قطعا تا پایان پاییز فعالیت رسمی خود را آغار می‌کند.