آثار بخش مسابقه ویدئویی بلند بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این بخش از مسابقه سینمای ایران، ۲۱ اثر ویدئویی بلند رقابت می‌کنند. فیلم‌های «آذر» به کارگردانی فرزاد موتمن، «بچه تهران» کامبوزیا پرتوی، «پدری به رنگ خورشید» کرامت پورشهسواری، «توریست» احسان عبدی‌پور، «جاگور و دوستان» لاله صبوری، «جایزه‌ای برای او» مهدی رضازاده، «حج پاکان» هادی رحیمی، «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد» مجید اسماعیلی، «خشت بهشت» مجید اسماعیلی.

«خواب نرگس» مریم فتحی‌فر، «دوستان خوب» فریدون حسن‌پور، «دویدن برای پشیمانی» سیدجلال دهقان اشکوری، «سروناز» حسین قاسمی جامی، «شاه کلید» حسین تبریزی، «شب‌نشینی» غلامرضا رمضانی، «شما پلیسید» عاطفه خادم الرضا، «کفش‌های پاره» وحید پاکزاد، «کلاس سوم ب» غلامرضا رمضانی، «گردنه» سعید پورشعبانی، «یک اشتباه کوچولو» افسانه منادی و «یکی بود یکی نبود» عاطفه خادم الرضا در این بخش از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

- فیلم سینمایی «مرغی در جنگل» ساخته سیونگ یوه از کشور کره جنوبی در بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم کودک روی پرده می‌رود. این انیمیشن در قالبی فانتزی به روایت زندگی پرنده‌ای می‌پردازد که از زندگی روزمره خسته شده و سعی می‌کند با فرار از قفس خود را از این رخوت رها کند.

فیلم داستان «لیفی» مرغی است که باید زندگی تکراری‌اش را ادامه دهد تا روزی که او تصمیم به فرار از قفس می‌گیرد. سیونگ یوه از دانشکده بین‌المللی سئول فارغ التحصیل شد و از سال ۱۹۸۹ فعالیت هنری خود را در زمینه تولید و کارگردانی انیمیشن آغاز کرد. بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.