هفته آلن دلون، ژان گابن و استیو مارتین

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی اسلحه، حکمت پنهان، رنگ انتظار، خاکستر و پروانه، صندلی چرخدار، سایه برخورشید، بیگانگان، سه شنبه‌ها با موری، سهم گمشده، توماج، گمشده در ترانزیت، دو مرد در شهر و زندانی اسپانیایی پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آذرماه مصادف با ۵ و ۶ ماه محرم ماه از شبکه های یک تا چهار سیما پخش خواهد شد.

شبکه یک

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی اسلحه به کارگردانی جسی تررو پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.فیلم تلویزیونی حکمت پنهان به کارگردانی مجید تربیت فرد پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۴ پخش می‌شود.فیلم تلویزیونی رنگ انتظار به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه کنندگی سید محسن میرحسینی و فهیمه سلیمانی جمعه ۱۱آذرماه ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

شبکه دو

فیلم تلویزیونی خاکستر و پروانه پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۴:۳۰ پخش خواهد شد. این شبکه برای روزجمعه ۱۱آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ فیلم سینمایی صندلی چرخدار به کارگردانی الیزابتا لوادالی و تهیه‌کنندگی جولیانا دل پونتا را برای پخش در نظر گرفته است.فیلم تلویزیونی سایه بر خورشید به کارگردانی حسین مرشد شیرازی و تهیه‌کنندگی محمدتقی انصاری جمعه ۱۱ آذرماه ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

شبکه سه

فیلم تلویزیونی بیگانگان به کارگردانی عباس رافعی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور، پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود. فیلم سینمایی سه‌شنبه‌ها با موری به کارگردانی مایک جکسون و با بازی هانک آزاریا و وندی مونیز پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۳:۳۰ پخش خواهد شد.جمعه ۱۱ آذرماه ساعت ۱۰:۳۰ فیلم تلویزیونی سهم گمشده به کارگردانی حسن نجفی پخش می‌شود.فیلم تلویزیونی توماج به کارگردانی احسان عبدی پور جمعه ۱۱ آذرماه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار

فیلم سینمایی دو مرد در شهر به کارگردانی خوزه جیووانی محصول سال ۱۹۷۳ فرانسه جمعه ۱۱ آذرماه ساعت ۱۲:۰۵ پخش می‌شود.در خلاصه داستان فیلم با بازی آلن دلون و ژان گابن خواهید دید: جینو به جرم سرقت در حال گذراندن محکومیت ده ساله خود در زندان است. او رفتار خوبی در زندان داشته و ژان مددکار زندان معتقد است که او می‌تواند به جامعه بازگردد. ژان تلاش می‌کند تا دو سال باقیمانده از محکومیت جینو مورد بخشش قرار بگیرد. مسوول زندان و پلیس مخالف آزادی زود هنگام او هستند. به همین دلیل ژان مجبور می‌شود که برای آزادی جینو به آنها تعهد بدهد. فیلم سینمایی زندانی اسپانیایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دیوید ممت محصول سال ۱۹۷۴ آمریکا، جمعه ۱۱ آذرماه ساعت ۲۰:۳۰ درقالب برنامه سینما۴ پخش می‌شود.داستان این فیلم با بازی استیو مارتین درمورد شهروند متخصصی است که در اختراعی به موفقیت می‌رسد و به همین خاطر هدف سودجویی‌های بین‌المللی قرار می‌گیرید. او که در این راه آرزوی پیشرفت طبقاتی را در سر می‌پروراند، با اعتماد به نفس بیش ازحدی که دارد به فردی که به تازگی با او آشنا شده و تظاهر می‌کند که ثروتی بیکران و خواهری جوان دارد که می‌تواند همسر آینده او باشد، اطمینان می‌کند و درنهایت نیز تنها با تقویت حس تردید می‌تواند به روشنی برسد.