متوقف شده روی خط فاتح جوایز اسکار آلمان شد

«متوقف‌شده روی خط» ساخته آندراس درسن که مکاشفه‌ای درباره فناپذیری است، جوایز اصلی شصت و دومین دوره جوایز فیلم آلمان را دریافت کرد. به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که در هفت بخش نامزد جوایز لولا بود، در مراسم این دوره جوایز فیلم آلمان که روز جمعه در برلین برگزار شد، جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (میلان پشل) و بازیگر مرد مکمل (اوتو ملیس) را دریافت کرد. «متوقف‌شده روی خط» داستان پدری است که تومور مغزی دارد و باید با مرگ قریب‌الوقوع خود کنار بیاید. این فیلم پارسال در جشنواره کن به طور مشترک برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه شد. درام «باربارا» ساخته کریستیان پتسولد که با نامزدی در هشت بخش پیشتاز نامزدهای شصت و دومین دوره جوایز فیلم آلمان بود، برنده جایزه لولا نقره‌ای دومین فیلم برتر سال را دریافت کرد.

داستان این فیلم سال ۱۹۸۰ در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد و درباره یک پزشک زن جوان (با بازی نینا هاس) است که وقتی درخواست می‌کند به آلمان غربی منتقل شود، به عنوان مجازات به ایالات شرقی تبعید می‌شود. «باربارا» اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و پتسولد به خاطر آن جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را دریافت کرد.

درام شکسپیری «ناشناس» به کارگردانی رولند امریش که در هفت بخش بخت دریافت جوایز لولا را داشت، شش جایزه شامل بهترین فیلمبرداری (آنا جی. فورستر)، تدوین (پیتر آر. آدام)، طراحی لباس (لیسی کریستل)، طراحی صحنه (سباستین کراوینکل)، چهره‌پردازی (بیورن رباین و هیکه مرکر) و طراحی صدا (هوبرت بارتولومائه و مانفرد باناخ) را به خانه برد.