انتقام‌جویان رکورد فروش افتتاحیه  «شوالیه سیاه» را شکست

فیلم انتقام‌جویان (جاس ودون) در آمریکا اکران شد و در اولین نیمه‌شب فروش توانست ۷/۱۸ میلیون دلار بفروشد.

به گزارش کافه‌سینما به نقل از سایت BOXOFFICEMOJOU به این ترتیب،‌ انتقام‌جویان توانست با سبقت از فیلم شوالیه سیاه (کریستوفر نولان) لقب بیشترین فروش یک فیلم ابر قهرمانی را در اولین نیمه‌شب فروش از آن خود کند. فروش اولین نیمه‌شب انتقام‌جویان، البته با رکورد خارق‌العاده فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ:‌قسمت دوم که سال گذشته اکران شد، فاصله فراوانی دارد.

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم در اولین نیمه‌شب اکران، ۵/۴۳ میلیون دلار فروخته بود. انتقام جویان همچنین در میان فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۱۲، پشت سر بازی گرسنگان قرار می‌گیرد که در مدت زمان مشابه، ۷/۱۹ میلیون دلار فروش کرده بود. به این ترتیب انتقام‌جویان در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها در اولین نیمه‌شب اکران، در رده هشتم قرار گرفت.

سه تا از شش فیلم اول این فهرست، متعلق به سری هری پاتر و سه تای دیگر متعلق به سری گرگ و میش هستند. بازی گرسنگان هم در رده هفتم این فهرست قرار دارد. این در حالی است که تقریبا تمام فیلم‌هایی که در این فهرست بالاتر از انتقام‌جویان قرار گرفته‌اند، در هفته‌های بعد با افت فاحش فروش مواجه شدند و باید دید آیا چنین سرنوشتی در انتظار فیلم جاس ودون هم خواهد بود یا خیر. هر چند تا همین جا هم انتقام‌جویان با فروشی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در خارج از آمریکا، یک پروژه موفق به شمار می‌رود.