یازدهمین «اجلاس سراسری فناوری رسانه ملی» با شعار «تولید ملی،توسعه رسانه و اقتصاد مقاومتی» در مجتمع فرهنگی تفریحی صدا و سیما در زیباکنار برگزار شد. در این اجلاس که عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، علی‌عسگری معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما و استاندار گیلان حضور داشتند، بر توانایی فنی سازمان صدا و سیما در خودکفایی فنی تاکید شد. ضرغامی همچنین از راه‌اندازی ماهواره اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا در این مراسم، سیدعزت‌الله ضرغامی رییس رسانه ملی از چهار دستگاه جدید در حوزه فناوری رونمایی کرد.

لینک رادیویی «مایکروویو» برای سیگنال‌رسانی به فرستنده‌های پرقدرت، «مولتی ایمیج» برای مشاهده تصاویر متعدد در یک صفحه، فرستنده یک کیلووات دیجیتال و فرستنده رادیو«اف ام» ۱۰ کیلووات برای پوشش مناطق وسیع چهار دستگاهی بودند که از آنها رونمایی شد.

در ادامه این مراسم، سید عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما از فعالیت‌های معاونت فنی سازمان قدردانی کرد و گفت: روز ۱۶ آبان جلسه خوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتم و حدود یک ساعت در یک جلسه خصوصی مطالبی را با ایشان در میان گذاشتم. به‌رغم اینکه در حوزه‌های دیگر مطالبی برای گفتن داشتم احساس کردم به قدری در حوزه جنگ سرد مسائلی وجود دارد و نگرانی‌هایی هست که حتما باید گفته شود.

ضرغامی سپس به راه‌اندازی ماهواره مستقل سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: حادثه قطع شبکه‌های ماهواره‌ای کشور را متوجه کرد که زودتر ماهواره مستقل خود را راه‌اندازی کند. مذاکرات چهارجانبه بین سازمان صدا و سیما، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع و معاونت و علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام شده تا پخش تلویزیونی از ماهواره اختصاصی جمهوری اسلامی آغاز شود. امیدوارم امروز که به برکت فکر و توانمندی فرزندان ملت وارد این عرصه شده‌ایم در این زمینه نیز موفق باشیم.

او تاکید کرد: دنیا شاهد ماهواره تلویزیونی جمهوری اسلامی خواهد بود و ما برای همیشه خودکفا خواهیم شد.